Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hane73
Jag står och väljer mellan två lagerbilar som finns med snabb leverans. Den ena är en v90cc D4 AWD business advanced, chrystal white, 19 tum, exteriört stylingpaket och den är årsmodell 2017. Den andra är en 2018 D5 awd business advanced, electric silver med tonade rutor, 18 tum på sommarhjulen. I övrigt är utrustningen likvärdig. D5:an är 500 kr dyrare per månad. Jag hade bestämt mig för den vita men börjar nu ångra mig. Skulle vilja haft d5:an med 19 tum men då blir den alltför dyr. Hur skulle ni välja :-)?

Hans
av V60D5AWDPolestar
För 500kr i månaden skulle jag utan tvekan välja D5:an. D4:an känns trött till modellen... blev OK först
med Polestar.
av mattiasv60
Tråkigt svar - men det är DIN ekonomi och DU som skall leva med bilen - så bara du kan avgöra om det är värt 500 extra för D5 alt 500 kr extra + kostnaden för 19" . Svaren du kommer få är ju baserat på den svarandes ekonomiska förutsättningar och prioriteringar - inte dina.
Själv kör jag V60/S60 med D4 resp D3 (vea) och tycker att D3 räcker alldeles tillräckligt - så JAG skulle inte lagt några extrapengar på D5.
/M
av kmi
19 og 20" original hjul sælges ofte billigt på blocket.
Jeg købte et sæt helt nye 19" med dæk til kring 10.000 sek
Användarvisningsbild
av swed
Lätt väl tycker jag, D5...

Alltid trevligt (och säkert) med starkare motor,
Och 18" är att föredra alla dagar i veckan,
helt ok utseende, bara vi nördar som ser skillnad,
men bättre komfort och billigare däck.

Och elektric silver är kanon snyggt.
av dfa
Hade inte alls bara kollat på månadskostnaden ( leasing, lån?) utan rabatt mot listpris ("Bygg din volvo" sidan)
En 2017 lagerbil är ju minst 6 månader gammal, så där har du tappat rätt mycket i värde redan.
Borde gå att få bra rabatt på den tycker jag?
Däcken kan du som andra skriver köpa/sälja på blocket om du inte är nöjd, eller ha vinterdäck på.
Sån är jag. :D
av Hane73
Tack för alla inout. Sommardäcken kan jag inte sälja eftersom autoplan äger bilen däremot kan jag ju köpa egna och behålla när avtalet går ut.
På D4:an ingår vinterdäck gratis i övrigt ingen mer rabatt än vad jag får på d5:an. D4:an är tillverkad 201701.
av douglinds
D5 utan tvekan, för 500kr mer är det inget snack om saken. (Och då kör jag en V90CC D4 själv)

Köper du en D4a kommer du alltid undra hur den där D5an hade varit att äga. Köper du D5an kan du alltid köpa till 19 tummare i efterhand. Lättare att byta fälgar än motor
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]