Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av etxmief
Jag har en V70 06 och tänkte montera mugghållare som sitter i instrumentpanelen till vänster om stereo.
Jag undrar om någon vet om jag behöver montera bort stereo och ACC (det krävs för V70 från 01-) för att göra det.
Användarvisningsbild
av deska
etxmief skrev:Jag har en V70 06 och tänkte montera mugghållare som sitter i instrumentpanelen till vänster om stereo.
Jag undrar om någon vet om jag behöver montera bort stereo och ACC (det krävs för V70 från 01-) för att göra det.
extremt gammal den här så antar du fixat det? men nä det behöver du icke. (om du har ett fack där nu)
av etxmief
Det har jag inte fixat än. Jo, jag har ett fack där.
Svara gärna med lite mer beskrivning hur gör man den här monteringen.
Användarvisningsbild
av deska
etxmief skrev:Det har jag inte fixat än. Jo, jag har ett fack där.
ok, jo jag bytte oxå och det var bara att dra loss gummit ur plastfacket nertill och peta upp kilarna som sitter där. sen kan du lirka ur facket ganska enkelt och sedan är det bara att trycka dit mugghållaren - klart! tog 30 sek typ. killen på bilia sa dock att - "nä det e massa mekk måste ta ner hela panelen å lossa växelspaken för att komma åt å grejer" :) men en på forumet här berätta hur det egentligen låg till.
av etxmief
Det var inte så enkelt som du sa Deska. Det är lite annorlunda om man har en S60/V70 av årsmodell 05 eller nyare. Man måste ta ner ACC panelen och hela stereo. Mugghållaren måste monteras från baksida av stereon. Jag gjorde det men det var inte så enkelt.
Tack för tipset i alla fall.
Användarvisningsbild
av deska
etxmief skrev:Det var inte så enkelt som du sa Deska. Det är lite annorlunda om man har en S60/V70 av årsmodell 05 eller nyare. Man måste ta ner ACC panelen och hela stereo. Mugghållaren måste monteras från baksida av stereon. Jag gjorde det men det var inte så enkelt.
Tack för tipset i alla fall.
Nej det är sant jag missade att du hade en så pass ny modell :oops: sorry.. då har du inte 2 delad utan den sitter ihop med stereon. då måste man ju ta ner den :( du skulle köpt en äldre modell :D
deska skrev:
etxmief skrev:Det har jag inte fixat än. Jo, jag har ett fack där.

ok, jo jag bytte oxå och det var bara att dra loss gummit ur plastfacket nertill och peta upp kilarna som sitter där. sen kan du lirka ur facket ganska enkelt och sedan är det bara att trycka dit mugghållaren - klart! tog 30 sek typ. killen på bilia sa dock att - "nä det e massa mekk måste ta ner hela panelen å lossa växelspaken för att komma åt å grejer" :) men en på forumet här berätta hur det egentligen låg till.
Lånar tråden lite.

Någon som vet hur det är på V70N-04. Funkar den här enkla vägen eller måsta jag montera bort radio, klimatpanel och ta bort höger bakhjul?
Svarar på min egen fråga.

Den enkla vägen funkar på en 04:a. Som deska skrev, tog mindre än 30 sek att fixa.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]