Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KFM76
Hej hej!
Jag håller på att bli tokig. Bilen har tappat yttre skraplisten vänster bak. Tänkte att det går väl lätt att köpa en ny (ny eller begagnad). Men så jag bedrog mig! Hittar ingenting! Den måste ha något annat namn som jag inte kan, eller så letar jag helt enkelt för dåligt. Så, är det någon som vet vart jag kan hitta denna del? Stort tack på förhand!
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Menar du listen precis på hörnet av kofångaren? Måste ju finnas gott om sådana, särskilt till tidigare årsmodeller där alla är svarta. Men kanske inte specifikt på annons. Däremot finns ju gott om "bilen skrotas säljes i delar".
av KFM76
Nej jag menar listen som sitter på dörren vid rutan. Heter enligt Volvo skraplist men det går inte att hitta. Kollade med en verkstad och han sa att kanske heter det dekorlist men jag hittar inget ändå. Kommer ju komma in snö och skit där nu, vill ersätta den snarast men det verkar svårt. Har varit på den lokala skroten och han kunde inte hjälpa till, får börja ringa runt till andra skrotar och kolla. Löjligt känns det dock! Måste ju finnas någonstans.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jaså den. Jag tänker nog likadant där. Kolla blocket efter någon som säljer en bil i delar i närheten. Årsmodell är nog inte så kinkig för just den delen. Det eller en självplockskrot. Det är knappast en del det är rusning efter.
Användarvisningsbild
av Mr B
Svart eltejp tills du har hittat en ny list kanske. :roll: Så att det håller sig tätt menar jag, och det är inte direkt säsong för att hissa rutorna upp och ner dagligen.
av andersuw
Varför inte bara åka till Volvo ÅF och köpa en om den nu är svår att hitta begagnad? Kostar säkert inte många kronor även som nydel. Volvo kallar den mycket riktigt skraplist.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]