Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

La denna i fel katagori nyss, här hör den nog hemma.

När jag svänger vänster och accelerarar så låter det det: "Tock,tock,tock, tock", slutar när jag kör framåt.
Är det något typiskt för hjullager eller drivaxel? Det är en Volvo S60, 2001:a, gått 35 000 mil.
/ Linjen
Linjen skrev:När jag svänger vänster och accelerarar så låter det det: "Tock,tock,tock, tock", slutar när jag kör framåt.
Är det något typiskt för hjullager eller drivaxel? Det är en Volvo S60, 2001:a, gått 35 000 mil.
/ Linjen
Det är nog stor risk att det är det
Hittade ett antal drivknutar på Autodoc till en riktigt billig peng (200,74), art. nr. 5J0014. Står i beskrivningen till delen att den ska passa min bil. Pratade för säkerhets skull med deras kundtjänst via deras chat och då sa han att de bara har kompletta drivaxlar från SKF till 900% högre pris. Jag fattar ingenting just nu. Sökte på Skruvat och de har för en lös för 649:- Ser ut att vara samma som på Autodoc.se. Va fan kan skilja, har Nisse i Chatten fel eller är det något som jag inte förstår? Finns det någon som kan hjälpa mig? (Volvo S60 170 hkr 2001:a)
/ Linjen
Linjen skrev:Ledsen roddjer glömde att tacka för din hjälp med hur jag ska gå tillväga. Den beskrivningen gjorde att jag vågar mig på att försöka själv. Myckat bra, tack så mycket.
/Linjen
Ah, glad man hjälpa till. Hoppas det löser sig. :)
Har inte gjort nå såna manövrar själv, däremot krånglade jag med ett par ABS-kransar till min gamla långtidssjukskriva Saab 9-3. Var ju liksom och rota i samma regioner då.

//R

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&a[…]

@fjohan82 , Låter tyskt och bra(?) :-) […]

Är väldigt vanligt med fel på […]

S60 -19 CarPlay/telefon strul

Har nyligen köpt en begagnad S60 T5 frå[…]