Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Jag kan inte koppla tlf via USB. USB appen är bara grå, alltså inte tillgänglig. Tlf laddar så porten funkar ju. Är det nåt jag missar? Har en Samsung S6.
av Gubbstrutten
Hoppas att jag har fattat rätt för vad som gäller att koppla telefonen till USB ingången..
För Android tfn så behövs Android Auto var installerad(X-Tillval) för att ev. lyssna på
musik via tfn ansluten till USB ingången.
(Du hittar mer info i senaste Volvo manualen)

”Gubbstrutten”
av Xanthopteryx
Antingen som lagringsenhet, till exempel USB-minne. Huruvida den kan hitta telefonen där är jag inte säker på men telefonen måste åtminstone vara inställd på mediaöverföring för att det i teorin skall fungera. USB-minne är bara att tjonga in (FAT, FAT32, NTFS bland annat).
Eller via Android Auto, och där behöver du ha Android Auto som tillval i bilen och dessutom ha appen Android Auto installerad i telefonen. Den går att ladda ner via APKMirror (inte Google Play då Android Auto inte är släppt i sverige än).
av barcusmrandt
Ah ok så då måste jag helt enkelt vänta tills AA kommer till Sverige då. Tack för svar.
av Xanthopteryx
barcusmrandt skrev:Ah ok så då måste jag helt enkelt vänta tills AA kommer till Sverige då. Tack för svar.
Ta hem den från apkmirror. Men, åter igen: Du måste ha köpt tillvalet till bilen också! Carplay/Android auto.

Jag kör med appen från apkmirror och nyttjar främst waze. Funkar skitbra och hysteriskt roligt när engelska Android auto försöker läsa något svenskt från waze, sms eller liknande.

Parkslide är undantaget kravet på utrot[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]