Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan ! Jag upptäckte här om dagen att mitt ena halvljus inte fungerar på passagerarsidan det är 35W xenon D1S , jag prövade skifta från förarsidans xenon lampa och den lyste inte heller på den sidan , det verkar vara strömmen till halvljuset som är borta ? Får även info om höjdjusteringen där också det har säkert också att göra med att det inte är nån ström till halvljuset? allt annat funkar som det ska hel , parkering , blinkers osv , är det nån som kan hjälpa / har nån koll på vad detta kan vara ? fråga gärna så svarar jag på det jag kan ! Hittar inte heller nån säkring till halvljuset , och höjdjusteringssäkringen var hel.
hemimolle123 skrev:var ut och testade skifta ballast och det visade sig vara den som pajat !

Köp ny ballast från http://www.lichtex.de Då sparar du många tusenlappar mot att köpa den på Volvo.

Köpte ny ballast till svärfars v60, kostade 560 kr med frakt. Volvo ville ha 4300 kr för exakt samma ballast.

Du ser ju vad ballasten heter på din bil bara beställa :D

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]