Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Byt allt (gör 2-3 st "drain and fill") eller skölj om du ändå håller på tycker jag, det är ändå inte svårare. Länkar en guide för sköljning eftersom jag ändå har den bokmärkt, samma växellåda och skruvar och bultar som på din. Skillnaden är bara att luftfilterboxen ser annorlunda ut på din bil om du tar bort den.

http://www.timthurber.com/volvo-xc90-3- ... c-6-speed/
av sudden77
Tack, bilen har gått 11000. Byter allt nästa gång. Bds rekommendera det, Volvo skulle inte byta alls, bara göra adaptionskörning för 2800kr....... Jag byter olja o nollar oljeräknare o adaption får vi se
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Adaptionen ska du inte behöva röra om lådan i övrigt går bra, bara räknaren.

Nu har jag i och för sig äldre lådor men en spolning kostade typ 3000 hos Volvo när jag gjorde det för tre år sen.
av Schmoyoho
Betalade ca 3200 kr för en spolning på Volvo. Ca 2000 kr för oljan (12 L) och 1100 för jobbet, samt en hundring för lite o-ringar och annat löst. Detta i en liten stad i norr. 4500 kr hade någon annan i huvudstaden betalat för samma jobb, så visst är det skillnad.
Användarvisningsbild
av MartinS
sudden77 skrev:Tack, bilen har gått 11000. Byter allt nästa gång. Bds rekommendera det, Volvo skulle inte byta alls, bara göra adaptionskörning för 2800kr....... Jag byter olja o nollar oljeräknare o adaption får vi se
Jag fick min låda spolad vid 11kmil. Den var inte dålig på något sätt innan spolningen men den blev ändå så mycket bättre efteråt. Rekomenderas!

Hur exakt gör du?

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]