Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbodanne
Hej!

Har en sak jag inte vet om det är fel eller om det kan vara tänkt att det ska vara så..

När jag lägger i backen startar 360 kameran och jag får upp denna bild:

Bild

Hur får jag bort denna bild utan att lägga i "D" och köra tillräckligt snabbt för att få den att försvinna? Backar jag in hemma och ställer växelväljaren i läge "P" ligger skärmen från 360 kameran kvar tills jag stänger av bilen , och vad jag vet finns det inget sätt att kryssa bort den , otroligt dumt om det ska vara så ?

Sen undrar jag om det är fler som har haft problem med felmeddelande på växellådan?

Har ni problem med ACn? 1 av 10 gånger jag startar bilen fungerar inte ACn , fläkt och allt fungerar som det ska men det kommer bara ljummen luft , enda sättet att få ACn att fungera är att starta om motorn , otroligt irriterande.

Detta tillsammans med dessa förbannade vibrationer som ingen kan göra något åt gör mig till en icke helt nöjd Volvoägare just nu...
av Nizzexc90
Turbodanne skrev:Hej!

Har en sak jag inte vet om det är fel eller om det kan vara tänkt att det ska vara så..

Bild

Hur får jag bort denna bild utan att lägga i "D" och köra tillräckligt snabbt för att få den att försvinna? Backar jag in hemma och ställer växelväljaren i läge "P" ligger skärmen från 360 kameran kvar tills jag stänger av bilen , och vad jag vet finns det inget sätt att kryssa bort den , otroligt dumt om det ska vara så ?
Hej det borde vara enklast att trycka på hemknappen.
Bilagor
untitled.png
untitled.png (326.07 KiB) Visad 2723 gånger
Användarvisningsbild
av fmcarv

Bild

Hur växlar du mellan appar på din iPad?
Användarvisningsbild
av JanneP77
fmcarv skrev:

Bild

Hur växlar du mellan appar på din iPad?
Möjligt att man kan göra så men i de flesta undermenyer finns en "Avsluta"-knapp (eller "Tillbaka", minns ej exakt). Dock verkar Volvo ha missat det på vissa undermenyer. Om man ex går in på Inställningar och Ljudinställningar kan du trycka "Tillbaka" på alla undermenyer men inte i den menyn som gäller ljudbild (du hamnar då på förstasidan och får gå in i menyerna igen om du vill fortsätta justera ljudet. Helt ologiskt, min säljare svor åt den missen...
Jag har vanliga backkameran i min och där finns en knapp för att avsluta den funktionen men tydligen inte med 360-kameran.... Volvologik?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Turbodanne
Fler val för kamera ja , men jag kan ju fortfarande inte backa nånstans ?

Bild

Ska man kunna backa via hemknappen? Isåfall är något galet med min bil .
av Nizzexc90
Turbodanne skrev:Fler val för kamera ja , men jag kan ju fortfarande inte backa nånstans ?

Bild

Ska man kunna backa via hemknappen? Isåfall är något galet med min bil .
Så här fungerar det på min. Dock en XC90 men det ska väl fungera lika.
Senast redigerad av 1 Nizzexc90, redigerad totalt 0 gånger.

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad fö[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]