Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
På Onsdag ska min bil in på 12 000 mila service. Jag beställde tid idag och min bil och jag var eniga på den punkten för när jag startade den efter jobbet stod det i displayen att det var dags för service. Min bil kanske är synsk :D

Nåväl, bilen ska in på Bilia och vad jag förstått är 12 000 mils servicen en lite större service?

Det har ju debatterats en del här på forumet om verkstäder hit och dit, jag har iallafall det fullaste förtroende för min personliga servicetekniker och vet att han är mycket duktig.
Användarvisningsbild
av CarMan
OrsonGbg skrev:På Onsdag ska min bil in på 12 000 mila service. Jag beställde tid idag och min bil och jag var eniga på den punkten för när jag startade den efter jobbet stod det i displayen att det var dags för service. Min bil kanske är synsk :D

Nåväl, bilen ska in på Bilia och vad jag förstått är 12 000 mils servicen en lite större service?

Det har ju debatterats en del här på forumet om verkstäder hit och dit, jag har iallafall det fullaste förtroende för min personliga servicetekniker och vet att han är mycket duktig.
ja 6 & 12 är ju då man byter luftfilter o t-stift. samt allt annat som görs vid en vanlig service (ej anpasad service)
av Frigge
OrsonGbg skrev:
Kul att höra att någon talar om att man är nöjd.
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:
OrsonGbg skrev:
Kul att höra att någon talar om att man är nöjd.
ja dom finns ju där, vi träfar dom ju dagligen. Nästan alla är nöjda, det syns ju & hörs när man pratar med dom.

men det är ju inte myck att skriva på ett forum om.

(typ. jag lämna in bilen för dervice idag. o det gjorde verkstan)

det är ju nåt man förutsätter ska hända, så det är ju inte mycke att talaom.
Användarvisningsbild
av Cimmen
CarMan skrev:
OrsonGbg skrev:På Onsdag ska min bil in på 12 000 mila service. Jag beställde tid idag och min bil och jag var eniga på den punkten för när jag startade den efter jobbet stod det i displayen att det var dags för service. Min bil kanske är synsk :D

ja 6 & 12 är ju då man byter luftfilter o t-stift. samt allt annat som görs vid en vanlig service (ej anpasad service)
Jag trodde man bytte luftfilter och stift vid varje service men det kanske inte är som på 240 tiden längre? :???:
av Frigge
Cimmen skrev: Jag trodde man bytte luftfilter och stift vid varje service men det kanske inte är som på 240 tiden längre? :???:

Utvecklingen har gått framåt :wink:
av OrsonGbg
När ska man byta bromsvätskan? Kanske en idé att de gör det också? Verkstäder har väl en tjäck makapär som de suger ut vätskan med?
av danjo966
Det är dags för 12 000-milaservice på min v60 2,4T också.
Nån som vet vad man kan räkna med att det kommer att kosta?
av HenkeG
Jag betalade knappt 5000 för min 12000 mila service på Bilia Södertälje...
av jbl
Bromsvätskan ska bytas varannat år. Kylvätskan har väl också en rekommendation på byte varannat år. Eller har detta också ändrats, tänker på det som nämnts att utvecklingen har gått framåt :D

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]