Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har i dagarna färdats ner för autobahn och endast sett en bil ur 90-serien? Den var svensk. Säljs dessa i Tyskland överhuvudtaget? Men skitsamma, det var en parantes.

Jag fann att den adaptiva farthållaren var guld värd, bara sätta på sådär 130 km/h och åka med i trafiken. Bilen bromsar vid stau och man slipper tänka på mer än att styra.

Min fru frågade mitt i detta "den varnar väl med bromsljus bak när den bromsar in?" Det är väl klart, sa jag självsäkert men måste ärligt säga att jag funderade på det. Det måste väl vara så, annars är ju det totalt livsfarligt?
av Gorban
Det kanske var mig du såg? Vi körde ner via Tyskland till Frankrike i dagarna. 200 mil på två dagar. Håller med om att farthållaren är guld värd när trafiken blir tät och man inte kan bestämma tempot själv. Även Pilot Assist är väldigt avslappnande. Jo bromsljusen tänds när autobromsen bromsar tillräckligt hårt. Vid väldig lätta inbromsningar tänds det inte.

V90 säljs i Tyskland men det är en ovanlig bil där så jag såg bara ett par svenskregistrerade på vägen ner.
Användarvisningsbild
av Robbi
Gorban skrev:Det kanske var mig du såg? Vi körde ner via Tyskland till Frankrike i dagarna. 200 mil på två dagar. Håller med om att farthållaren är guld värd när trafiken blir tät och man inte kan bestämma tempot själv. Även Pilot Assist är väldigt avslappnande. Jo bromsljusen tänds när autobromsen bromsar tillräckligt hårt. Vid väldig lätta inbromsningar tänds det inte.

V90 säljs i Tyskland men det är en ovanlig bil där så jag såg bara ett par svenskregistrerade på vägen ner.
Jag såg ett sträck i vänsterfilen och hann skymta att det var en V90. Var det du? Bild
av Gorban
Robbi skrev:
Gorban skrev:Det kanske var mig du såg? Vi körde ner via Tyskland till Frankrike i dagarna. 200 mil på två dagar. Håller med om att farthållaren är guld värd när trafiken blir tät och man inte kan bestämma tempot själv. Även Pilot Assist är väldigt avslappnande. Jo bromsljusen tänds när autobromsen bromsar tillräckligt hårt. Vid väldig lätta inbromsningar tänds det inte.

Jag såg ett sträck i vänsterfilen och hann skymta att det var en V90. Var det du? Bild
Jag håller till oftast till i vänsterfilen. I Frankrike är det max 130 km/h timmen på ändlösa betalmotorvägar med lite trafik. Roligare på Autobahn.
av Gorban
SundanceKid skrev:Kanske din d5 jag såg i Rödby?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Svart D5 med svart takbox. Var där ca 09:00 torsdagen den 29 juni.
Användarvisningsbild
av Robbi
Gorban skrev:
SundanceKid skrev:Kanske din d5 jag såg i Rödby?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Svart D5 med svart takbox. Var där ca 09:00 torsdagen den 29 juni.
Ha ha, måste varit dig jag såg i Tyskland då den hade takbox. Jag har en V90 CC, Seville D4AWD. Det var jag som låg i kärringmittfilen i ca 130 km/h.
Skumt fel b230ft

Janågot är ju galet efter packningsbyte[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att […]

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]