Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bridgeman58
Haft min 2017 XC60 nu i ca tre veckor och tycker ljudet i telefonhögtalarna är fruktansvärt dåligt får höja ljudet till högsta volym för att kunna höra motparten ändå är ljudet dåligt. Någon mer som har samma problem?
av Bridgeman58
danielh1025 skrev:Har exakt samma problem på min XC60 MY16.. högtalare och bluetooth på max vid samtal.
Just samma som jag har.. Satans irriterande.

Har just samtalat med Volvo tydligen så är det ett mjukvarufel så man ska uppdatera mjukvaran.. Konstigt att man ej gör det innan man lämnar ut nya bilar till kunder.

Iväg på måndag så får de fixa det.
Användarvisningsbild
av CabBO
Är det inte så att om ljudvolymen är låg ut från telefonen så blir det låg volym över Bluetooth till bilen.
Detta gäller när man kör musik över Bluetooth till i bilen att om ljudet är lågt satt på telefonen, så är det lågt ut från högtalarna i bilen.
av Bridgeman58
CabBO skrev:Är det inte så att om ljudvolymen är låg ut från telefonen så blir det låg volym över Bluetooth till bilen.
Detta gäller när man kör musik över Bluetooth till i bilen att om ljudet är lågt satt på telefonen, så är det lågt ut från högtalarna i bilen.
Tyvärr så stämmer inte detta. Både min samt frugans telefoner har haft högsta volym på telefonerna hjälper inte alls.

Men som sagt tydligen så vet Volvo om detta problem då de sa direkt att det är ett mjukvarufel och att det måste uppdateras.
av lobbysleeper
Samma problem här! :(
Återkom om uppdateringen löste problemet. gärna med version/åtgärdsnummer/namn etc (vad det nu heter) så man kan referera till det.
För tillfället får jag köra med usb sladd när jag lyssnar på musik, vilket är rätt segt.

Nån mer som har problem att artist/låt ej visas i skärmen? (musik via spotify)
Det fungerar på första låten, men efterföljande (vartefter de kommer) så står det bara "Spår 1" och tidslinjen fungerar ej heller.
Men vet inte om det är iOS eller bilens mjukvara som är boven. (minns inte om det är samma via BT, för det kör jag ju inte för tillfället som sagt).
av danielh1025
Av en händelse hade jag faktiskt bilen hos Bilia igår för att bland annat uppdatera mjukvaran till sensus där jag även nämnde att bluetooth volymen var ett problem. Det hjälpte dock inte..

Har även problemet med Spotify - vilket jag också påpekade hos Bilia. Men som sagt, uppdateringen avhjälpte varken bluetooth eller spotify.
Användarvisningsbild
av CabBO
Knepigt. Vad saknas, behövs eller felar i era bilar. Har inte ett problem med detta i min bil och det är i stort sett likadan bil när det gäller detta.
Användarvisningsbild
av SagaPer
Bridgeman58 skrev:Haft min 2017 XC60 nu i ca tre veckor och tycker ljudet i telefonhögtalarna är fruktansvärt dåligt får höja ljudet till högsta volym för att kunna höra motparten ändå är ljudet dåligt. Någon mer som har samma problem?
Jeg kjører XC60 D4 AWD R-Design Limited edition Polestar 2017 modell og har ikke dette problemet. Har testet både HTC 10 og Samsung S7 i bilen og telefonlyd og øvrige funksjoner fungerer helt utmerket. Det samme gjelder streaming av musikk både fra mobil og fra Internett integrert i bilen. Artist, melodi og albumcover vises korrekt.
av Bridgeman58
Nu har jag varit iväg till Volvo och fått en uppdatering så förhoppningsvis skall det fungera. Har inte haft chansen att testa det ännu.

Uppdatering som gjordes var nedladdning mjukvara styrenhet 36004 samt 31268488 Icm/ihu uppgradering.

Bara hoppas att det nu fungerar bättre.
Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!