Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
Hej

Fick min V90 T5 bi-fuel momentum idag. Är riktigt nöjd hittills. Men har hittat två problem som jag stör mig på.
1. När jag ansluter mobilen (iphone) via bluetooth så är det bara "telefon" som läggs in. Det står att man ska få tillgång till 4 saker: Telefon, internetkälla, Media och meddelanden. Just nu får jag bara in "telefon". Alltså kan jag inte spela musik tillexempel. Hur gör man? (jag har inte köpt CarPay, men det kan väl inte ha med det att göra?)

2. Fotrörelsen under bilen så att bakluckan ska öppnas funkar inte. Är det något man ska "aktivera" eller tänka på när man vill använda funktionen? eller är det återförsäljaren som gäller?

Med vänlig hälsning, Philip
av Philipvolvo97
SundanceKid skrev:När du ska spela musik via blåtand får du välja blåtand som källa för musik

Förstår hur du menar. Men min uppfattning från när jag provkörde V90 så räckte det med att ansluta mobilen till bilen. Sen kunde jag gå in på spotify på mobilen och spela. Nu kan jag inte det, för det enda jah får tillgång till är "telefon" så jag kan ringa folk, alltså inte media tillexempel.
av Psyko
Som sagts innan. Du måste välja källa Bluetooth för att kunna spela media från telefonen. Bilen har ingen telepatisk funktion som förstår vad du vill göra [WINKING FACE]. Att det fungerade på bilen du provade kanske berodde på att rätt källa redan var vald?
Användarvisningsbild
av RilleS
Fotrörelsen för att öppna bakluckan tycker jag fungerar klockrent. Men man ska inte svepa foten i sidled som många tror, utan en framåtriktad sparkrörelse och tillbaka, lite till vänster om mitten av bilen, ungefär vid "pluppen" för parkeringssensorn.
av FilipDjurberg
RilleS skrev:Fotrörelsen för att öppna bakluckan tycker jag fungerar klockrent. Men man ska inte svepa foten i sidled som många tror, utan en framåtriktad sparkrörelse och tillbaka, lite till vänster om mitten av bilen, ungefär vid "pluppen" för parkeringssensorn.

Det var konstigt. För mig funkar det inte att göra en framåtriktad sparkrörelse utan funkar endast vid svep.. :???: Funkar klockrent varje gång!
av Sledde
Du väljer in blåtand i menyn där du spelar radio, alltså inte i telefonmenyn.

För mig funkar det också perfekt med en sparkande fotrörelse vid backsensorn till vänster om nummerplåten.
av robbanberg
Angående handsfree öppning av bakluckan. Viktigt att göra exakt som på filmen. Rätt position och rätt rörelse. Dvs, inte svepa med foten utan sparka.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Philipvolvo97
robbanberg skrev:Angående handsfree öppning av bakluckan. Viktigt att göra exakt som på filmen. Rätt position och rätt rörelse. Dvs, inte svepa med foten utan sparka.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Yes har gjort precis så. Har gjort likadant på andra v90 och då funkade det, men inte på min... någon som har bild på sensorn under bilen ifall man kan se den? kan isåfall titta under bilen ifall man hittar nåt :)

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]

Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du kl[…]

Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]