Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Är det nån som är bra på bilpriser här?
Om man har en del extrautr på en s60 t5. såsom sport edition tex r-fälgar r-mätare och spaceball samt xenon etc. vad på ett ungefär skulle detta öka bilens värde med??
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Hos de flesta bilfirmor så är den typen av extrautrustning endast värd något när de säljer bilen i sin tur, eller när du skall köpa bilen som ny. Lull lull får man bara vid försäljning till privatpersoner.
Användarvisningsbild
av deska
VolvoBM skrev:Hos de flesta bilfirmor så är den typen av extrautrustning endast värd något när de säljer bilen i sin tur, eller när du skall köpa bilen som ny. Lull lull får man bara vid försäljning till privatpersoner.
japp, men ja mena förs. till priv. pers. har en polare som ska sälja sin nämligen å ja har oxå r-fälgar å mätaren å lite "lull lull" på min men vet inte vad det är värt om man säljer privat. har du nåt riktmärke ungef'r vad han kan begära extra???? e ju ändå dyra grejor :)
av matzen10
Jag tror att det enda rätta riktvärdet man kan få är att jämföra sig med liknande bilar som är ute till försäljning. Det finns ingen "standard" som man kan lägga på bara så där. Det troligaste är dock att bilen blir mer lättsåld med attraktiv utrustning jämfört med en kärra som inte har extra utrustning.
Sedan är det olika vad man kan tänka sig betala mer för. Jag kan tänka mig att betala lite mer för en bil om den innehåller:
RTI, silvermetallic, awd, bra ljudsystem, xenon, hastighetsberoende servo och lackbehandling.
Medans andra uppskattar fet-fälgar+däck, drag och bluetooth.

Vissa saker som var extrautrustning när bilen köptes en gång i tiden kan idag vara standard på nybilarna. Då får man inte heller lika bra betalt för extraprylarna idag; det är inte längre så exklusivt.

Spana runt lite på http://www.bytbil.com och se vilka jämförelsebilar som finns!

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av deska
matzen10 skrev:Jag tror att det enda rätta riktvärdet man kan få är att jämföra sig med liknande bilar som är ute till försäljning. Det finns ingen "standard" som man kan lägga på bara så där. Det troligaste är dock att bilen blir mer lättsåld med attraktiv utrustning jämfört med en kärra som inte har extra utrustning.
Sedan är det olika vad man kan tänka sig betala mer för. Jag kan tänka mig att betala lite mer för en bil om den innehåller:
RTI, silvermetallic, awd, bra ljudsystem, xenon, hastighetsberoende servo och lackbehandling.
Medans andra uppskattar fet-fälgar+däck, drag och bluetooth.

Vissa saker som var extrautrustning när bilen köptes en gång i tiden kan idag vara standard på nybilarna. Då får man inte heller lika bra betalt för extraprylarna idag; det är inte längre så exklusivt.

Spana runt lite på http://www.bytbil.com och se vilka jämförelsebilar som finns!

M V H
---< Matz
ska ja göra, tackar

Åtminstone på tidigare årgå[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]