andersuw skrev:Omöjligt att hitta LEDer som håller måttet för relativt små slantar är det alls inte enligt min erfarenhet. Kör just nu C5W LEDer i skyltbelysningen till min V70 -15 som kostade ca 25 kr styck och visat sig hålla bra så här långt. Dessförinnan körde jag med ännu billigare LEDer på samma plats och de verkade hålla bra de också. Det kan däremot vara knepigt att få tillförlitlig information om vad som håller utan att faktiskt prova.
Har på senare tid i huvudsak köpt från den här säljaren på ebay och har goda erfarenheter av dem. De säljer väldigt många olika LEDer och alla kanske inte är så bra. Men går man en liten bit uppåt i prislistan tror jag förutsättningarna är rätt hyggliga. De lämnar också i många fall ett års garanti och det säger ju åtminstone lite grann.
Gav upp efter att 4 par billigare-medelpris skräp brann upp i nummerskylten på XC:n och på kort tid från allt mellan "billiga nisse" till mera kända säljare, med moduler så är det problemet ur världen liksom ev. rostproblem lösa lampor dras med pga. öppna konstruktionen av denna belysning. Modernt blir det också, inte påklistrat billigt eftermarknadsstuk det blir med svagt lysande dioder som inte lyser upp som avsett.
På S60:n så gick det åt 10 talet T10:or i posljusen fram av billigare modell med 5 SMD då det alltid var en SMD som inte ville vara med någon längre tid, samma med nummerskylten bak. När jag bytte upp mig till dyrare "canbus" i främre posljusena så tog det stopp med byten pga att en diod sade upp sig i förtid och vintertid var värst för såväl dioder i bakljus som posljus och invändigt. På XC:n har ingen sagt upp sig på över 3 år invändigt och det är betydligt längre än det höll på S60:n invändigt med billigare sort av lampa.
Utvändigt har ingen sagt upp sagt upp sig efter bytet från billigt till bättre och är allt bytt utom H21W lampan i blinkers fram.
Som alltid så får man vad man betalar för och för mig så är det enbart mina nuvarande som är nåt att ha då dom hållit betydligt längre än allt annat jag testat så även om dom kostade en del så har det betalt sig idag.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..