Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
Bild

Inte så kul att åka på den där sprickan 3 veckor efter att jag fått bilen... mycket märkligt då jag vet att jag inte fått något stenskott...

Men men, bara betala och se glad ut...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av sony
Har du kollst upp om det går att få på nybisgarantin? Om det inte finns stenskot och om sprikan kommer från kanten?
av Jacobsson
Min XC90 fick ett så litet stenskott att det var svårt att se, plötsligt var det en spricka över hela rutan.
Jag har också sett 4st XC90 under de senaste veckorna med samma typ av sprickor.
Är det läget på rutan, vinkel eller otur som gäller?
Användarvisningsbild
av Spid3r
bankb skrev:Bild

Inte så kul att åka på den där sprickan 3 veckor efter att jag fått bilen... mycket märkligt då jag vet att jag inte fått något stenskott...

Fick nästan identiskt spricka efter att jag fick stenskott på motorvägen, väntade i ca 4 veckor, fick rutan utbytt och den berömda skruven (som håller sidokrockgardin) utbytt.
Tvättade bilen idag i automattvätten, inget vatten i bilen, skönt :)

Användarvisningsbild
av Robbi
Näh, åk tillbaks med bilen, så ska det inte bli även med ett normalt stenskott och definitivt inte med ett mikroskopiskt som inte syns. Felbyggt med för mycket spänning i rutan.
av Kingboborules
Min ruta sprack igår! Från kanten mitt på rutan i ovankant i en cirkel runt plasthuset där regnsensor mm sitter. Det är en V90 CC.

Skickat från min iPhone med TapatalkBild
Senast redigerad av 1 Kingboborules, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Robbi
Kingboborules skrev:Min ruta sprack igår! Från kanten mitt på rutan i ovankant i en cirkel runt plasthuset där regnsensor mm sitter. Det är en V90 CC.

Skickat från min iPhone med TapatalkBild
Jag hoppas du reklamerar detta som ett konstruktionsfel. Det ska ju inte spricka på det sättet.
av refbob
Kan vara ett islag i kanten i samband med montage eller spänningar. Kräv garanti!
av Xanthopteryx
bankb skrev:Bild

Inom sex månader från att du fått varan faller bevisbördan på säljaren. D.v.s. det är de som skall bevisa att du har åsamkat sprickan.
Bara att åka tillbaka och reklamera och hävdar de stenskott så kom ihåg: Det måste DE bevisa. Du har ingen bevisskyldighet.

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]