Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Är sugen på denna bilen.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo V70 2,5FT Momentum http://www.blocket.se/vi/72456234.htm

Är det tändstiftsbyte vid 12000 mil? Någon annan större service på gång.

Rek polestar till den?

Mvh Lars

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
Spontant tycker jag att den känns dyr, men har ingen koll på hur värdet på dessa är. 2,5FT hade ventiljustering på serviceschemat, men det är numera borttaget.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
Polestar i den är nog fint, om du är sugen på mer pulver så har Autotech lite trim till den också för en mindre peng. Då landar du på drygt 300hk med E85 i tanken.
av Rådlös
Jag har ett svårtolkat serviceschema här och det är inga märkvärdigheter. Men man tyder att det är motsvarande service som till vilken annan bil som helst.
Sedan har jag också ett annat serviceschema här för min V70 2.0F -08. Mer lättolkat. En utskrift från Vida. Där ingår byte av tändstift vid 12000 mil. Dom är lite "Special-special" i min motor. 4 stift med byte 570 kr. Alltså inga astronomiska siffror för tändstiftsbyte. Ventiljustering är som sagt avskaffat, men hjälpaggregatremmen skall bytas vid 10 år. Det är alltså ingen körsträcka på den. Bara tid. (Så du har ett par år kvar att köra)
Du har väl "lärt dig" om service på en FFV-bil? Service var 3000 mil, men endast olje- och filterbyte var 1500 mil. (Olje och filterbyte ingår naturligtvis också i 3000-milservice)

Jag har serviceschemat här som en Exelfil. Svara med ett PM här så skickar jag det. Annars förekommer det här på forumet ibland också.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har precis bokat 12000 mils service till min bil. Utöver olja och filter ska luftfilter, kupéfilter samt tändstift bytas. Detta vill Volvo ha 6020:- för, mekonomen ville ha 5800:-.
I en småstad ska tilläggas..
Ventiljusteringen är som någon skrev avskaffad.

Gällande priset kan jag säga som så att jag betalade ungefär vad han begär fast på firma och med mer utrustning på min. Jag köpte min bil i februari.

Är såhär långt rätt nöjd. Är glad att jag inte köpte en till diesel, som jag först tänkte. Gången är mycket trevligare på denna.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Vad skulle ett vettigt privatpris vara? Med tanke på att nya sommardäck behövs

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Variosboy
Bilpriser.se säger 84100-91100 ( om jag knappar in den informationen som finns i annonsen) hos privatperson. Och runt 100k hos en firma ungefär.
av antstein
Jag är inte så insatt i priset för bilen ifråga - däremot vill jag flika in att generellt sett så är bilpriser.se en ganska grov fingervisning. På en del modeller fungerar den hyfsat, på några inte alls, det skulle inte förvåna mig om den använder någon algoritm för bilens nypris kontra åldersavdrag.

Edit: Från Bilpriser.se
"Vi använder oss av dagsaktuell försäljningsstatistik från bytbil.com och kvd.se för att snabbt kunna se trender på marknaden och säkerhetsställa att våra värderingar är korrekta."
av MickeO
Vi har en 2.5FT aut. '08 MY '09 (200hk) som gått 15.500 och för ett par månader sedan blev vi erbjudna 74000 i inbyte minus fel (något hittar dom ju alltid att pruta på). Vet inte om det säger så mycket, kanske säger mera om hur gärna dom vill bli av med objektet vi tittade på.
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Blinkande ljus

Jag tackar. Felsökning fortsätter imporg[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]

@Lövet , Okey, får se vad firman visar[…]