Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av loopblack
Hej!
Är det någon som vet om man behandlar framrutan på en Volvo V90cc med typ aquapel fungerar då alla system som dom ska eller finns det risk för uteblivna eller förändrade funktioner.
av rogsme
loopblack skrev:Hej!
Är det någon som vet om man behandlar framrutan på en Volvo V90cc med typ aquapel fungerar då alla system som dom ska eller finns det risk för uteblivna eller förändrade funktioner.
Borde inte vara något problem!

Fick min framruta behandlad av BVS (ingick i nybilspaket för lackskydd) för några månader sedan. Har inte märkt något negativt alls...
av loopblack
Volvo säljer ju en egen glasbehandling (ser misstänkt likt ut som aquapel förresten) och där står det att det endast får användas på sidorutor ej fram eller bakruta. Därför undrar man ju, men om du fått glasbehandling och inte märkt något så kanske man törs prova.
av spoon
Jeg har brukt RainX på både XC60 og XC70, men ikke behandlet feltet der sensorer/kamera sitter.
Den eneste sensoren som kan påvirkes negativt om man behandler hele framruta er vel regnsensoren?
Användarvisningsbild
av Perra83
Har använt Aquapel sedan 2010 och aldrig haft några problem.
Gamla och nya V60n har alla säkerhetssystem och märker inte att det stör.
Användarvisningsbild
av skyrazer
Kör inte Aquapel på sensorerna och lasern i mitten/uppe av rutan bara utan kör allt runt där så är det absolut inga problem (tror inte det skulle påverkat ändå men det var rekommendationen jag fick första gången jag köpte en ampull av en recondfirma).

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]