Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Jag är ofta ute och åker i landet i affärer.
Det går ibland snabbt i besluten och då har jag ofta tänkt tanken att det skulle vara skönt att ha en skrivare i bilen..
Givetvis brukar jag låna av hotell oh liknande men ibland passar det inte och då hade det varit extra nice.

Jag har ett 230v uttag i bilen så jag kan ge kräm åt den i alla fall.
Min fråga är, bilens modem, är det som ett wifinätverk där jag kan koppla dator och skrivare till?

Eller ska jag köra på USB för att slippa krångel?
Användarvisningsbild
av Robbi
Låter krångligt och beror på om du delar wifi med din telefon med bilen eller har ett eget kort, alltså har bilen uppkopplad med bilens modem? Jag antar det senare men jag tror inte att det går att konfriguera med en wifiskrivare. Men testa för all del, annars plugga in med kabel, det är ju det bästa och snabbaste i vilket fall.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av SBergdahl
USB är nog enklast.

Kolla skrivarens toppförbrukning noga också. Laser kan du nog glömma. De drar mycket kräm när de värms upp.
av Gorban
Har du bilmodem så har du även en wi-fi hotspot i bilen och kan ansluta skrivaren via denna uppkoppling.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Har du iphone?

I så fall kan du om du kopplar in skrivaren och telefonen på bilens hotspot och köpt en skrivare med airprint, skriva ut trådlöst.

En fråga bara, är inte 230 volts uttaget för max 180-210 watt? En skrivare drar nog mer? Bara så du inte bränner säkringen stup i ett..
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Ilduce77 skrev:Har du iphone?

I så fall kan du om du kopplar in skrivaren och telefonen på bilens hotspot och köpt en skrivare med airprint, skriva ut trådlöst.

En fråga bara, är inte 230 volts uttaget för max 180-210 watt? En skrivare drar nog mer? Bara så du inte bränner säkringen stup i ett..
Bläckstråleskrivare borde vara OK med det effektuttaget, även standardmodeller. Men det är helt klart något att kolla en extra gång vid val av skrivare.
Användarvisningsbild
av svergie2
Köp en skrivare som går på batteri, vi säljer Epson Workforce WF-100 som är trådlös och väldigt liten samtidigt som den går på batteri.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av Jacobsson
Tack Svergie2 det där var ett bra tips, en sån skrivare får det bli!!
Också ett stort tack för alla tipsen till er alla!
Användarvisningsbild
av svergie2
Jacobsson skrev:Tack Svergie2 det där var ett bra tips, en sån skrivare får det bli!!
Också ett stort tack för alla tipsen till er alla!
Inga problem, kul att vara till hjälp! :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]