Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, Jag undrar som en flundra vad som hänt med min baklucka..
Den har slutat låsa sig, jag hade samma problem med en mercedes 200 för några år sedan.. men jag vet inte riktigt hur detta systemet ser ut (inte ens hur jag får av inredningen så jag kommer åt det)
Finns det något jag ska tänka på ? smörja kanske räcker nånstans..

Sen är det höger bakdörr... handtaget är slappt som en *** efter en kalldusch när man låst upp och ska öppna... det går bra att öppna dörren utifrån när man väl öppnat den innifrån en gång då funkar handtaget som det skall... men när man sen låser hela systemet och kommer ut och ska försöka öppna igen så blir handtaget slappt igen. precis som om det inte biter....i vad det nu skall bita i. (har smörjt låset med allt från industrifett till 5-56 och siliconespray.. (kanske skulle passa på att göra reklam för siliconesprayen med) Det är det bästa jag nånsin hittat både till glänsande inredning och smöjning av plast samt metall... funkar på ALLT!!! mycket bättre än 5-56!!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Baklucka:
Ramen runt handtaget på insidan, 2 skruv innanför
4 clips i underkant
Tryck klädseln uppåt (eller framåt när luckan är öppen), dra INTE utåt i överkant. Vrid clipsen 1/4 varv och flytta upp dom till luckan innan du sätter tillbaka klädseln. Hålen i klädseln brukar gå sönder, men det finns en reparationssats att köpa på Volvo.

Antingen är motorn kass eller så är kabeln av vid gångjärnet.

Dörr:
3 clips i underkant, (fönstervev), plastbiten vid handtaget, skruv innanför högtalargallret (tryck det framåt).
Lampglaset i bakkant, clips innanför.

Den långa stången mellan låsknapp/c-låsmotor och låset brukar lossa ur clipsen på mitten, då kröker den sig i stället för att låsa upp.
Passa på att smörja låsen från insidan nu när du kommer åt.
Användarvisningsbild
av kottetrance
tackar vänligast..

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.

Nä, kontakten på Cem sitter lödd r[…]

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]