Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sm1nvv
Hej på er
Någon som befinner sig på ön som kan bidra med radering av felkoder?
Skulle denna någon även kunna ladda ner programvara så vore lyckan total :wink: ;-)

Volvo har lång kö och vill kunna radera/updatera innan jag sätter in min CAN-BOX :D

Naturligtvis mot betalning

Med vänlig hälsning,
Tommy

Volvo S60 2.4T -03
av andersuw
Hoppas att du kan få hjälp att radera felkoderna av någon annan gotlänning, även om jag inte riktigt kan se varför detta skulle vara viktigt innan du monterar CAN-boxen. Nedladdning av programvara tror jag däremot inte du kan hoppas på. Snart sagt ingen av dem som har VIDA/DiCE för privat bruk har det abonnemang hos Volvo som fordras för programvarunedladdning. Och betala för den enskilda programvaran får man förstås göra även om man har sådant abonnemang.
av sm1nvv
Jo jag förstår att jag måste betala för programvaran och jag skulle naturligtvis ersätta den som vill hjälpa i övrigt med.
Ville bli av med felkoderna snarast och var det så att det fanns någon lokal som kunde hjälpa så fick de gärna mina pengar istället :-)
Men jag får nog boka i maj hos Volvo verkar det som.

//Tommy
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]