Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Woho, Blå fungerar äntligen igen!! (B) (B) (B)

Pappa lämnade in den till en verkstad idag, och följande visade sig var fel på den:
Hela tänd-systemet hade kollapsat. Tänd -routor, -stift och -spolar fick bytas.
Fördelarlocket var i 2 delar ??:-/

Men så började jag fundera; Hur vanligt är det egentligen på en såhär välskött och lågmilad bil? Trodde ovanstående kollapsade främst på långmilare? Blås mätare har ju stannat, men den har gått +/- 23 500 mil bara....
Allt går säkert inte sönder samtidigt men allt kan vara lika gammalt och det är inte fel att byta till nytt.

Minns inte när jag bytte allt på min gamla V70R men när jag sålde bilen hade den rullat runt 14000mil eller om det var 13. Åldern tar ut sin rätt ibland.
Perra83 skrev:Allt går säkert inte sönder samtidigt men allt kan vara lika gammalt och det är inte fel att byta till nytt.

Minns inte när jag bytte allt på min gamla V70R men när jag sålde bilen hade den rullat runt 14000mil eller om det var 13. Åldern tar ut sin rätt ibland.
Aha, då förstår jag! :)

Frågan i Blås fall är väl snarare om detta blivit bytt tidigare, än när, så på 21 år kanske en del grejer slitits lite trots allt...

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]