Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
Provade en väns v90 inscription i förra veckan.
Han har ett oljud framifrån, troligen instrumentpanel nånstans.
Låter som nåt är löst eller så.
Nån mer som har det och vad kan det vara. Inget knarrande eller gnekande men nån skruv som vibrerar typ.
Kan ev komma från listen som har led i sig den låter lite när man knackar på den.

Skickat från min Iphone
av SKJ313
SundanceKid skrev:Provade en väns v90 inscription i förra veckan.
Han har ett oljud framifrån, troligen instrumentpanel nånstans.
Låter som nåt är löst eller så.
Nån mer som har det och vad kan det vara. Inget knarrande eller gnekande men nån skruv som vibrerar typ.
Kan ev komma från listen som har led i sig den låter lite när man knackar på den.

Skickat från min Iphone
Hei SundanceKid,

Først og fremst, takk for svar på innlegget mitt som gjaldt tilsvarende ulyd. (Jeg så først i etterkant denne tråden din. ;) ) Hvis dere finner ut av noe på din venns bil så si gjerne ifra! Ulyden i mitt dashbord kommer og går litegrann, men jeg skal få undersøkt LED-listen du nevner. Alternativt virker det som dårlig tilpasning mellom panelene, uansett er det definitivt noe "mekanisk" som vibrerer mot hverandre. For nysgjerrighetens skyld; hvilket chassisnr. har din venn på sin bil (siste seks sifre)? Kanskje er det i nærheten av min bil, og noe som kan gjelde flere biler produsert på cirka samme tid?
av SundanceKid
Det sista jag hörde av honom så trodde han det kom precis underkant framrutan precis framför passageraren. Nåt som gnirkar mot varandra typ.

Skickat från min Iphone
av dfa
Jag hade ett skramlande ljud som visade sig komma från kåpan som sitter under/håller fast backspegeln på framrutan. Har fått trycka till den ett par gånger och då blir det tyst i kupén direkt.
av Flajjan
Min knarrade ganska irriternade från paneln i mitten någonstans, en väldigt bestämd näve på intrumentpanelen så tystnade det...
1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]