Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Truckdoktor
Hej alla kunniga.
Byte ut AC-kompressor och hade kylteknikern på jobbet idag för att fylla systemet igen. Men vi får inte igång kompressorn trots att ställa på LOW och AUTO i instrumentet. Tydligen bygger den nya inte upp ngn. tryck. Måste bilen rulla för att kopplingen drar eller missade jag ngt. annat? Har felkod på PTC-värmeelemet i kylvätskesystemet. Kan det höra ihop med ovanstående?
Allt gäller en V70 2,5FT årsmodell 09
Användarvisningsbild
av apersson850
AC ska kunna fungera även när bilen står i neutralläge. Men om det blir någon felkod på trasigt system, som måste nollställas innan den går igång igen, det vet jag inte. Har du varit hos Volvo också, eller är detta ett "eget" jobb, så att säga?
av Daniel73
Stod bilen ute?

Det kanske var för kallt för att den ska starta?
av Truckdoktor
Har eget Vida... Felkod finns på PTC-elementet, men enl. Vida är den bara monterad i dieselmotorer...
Bilen stått inne i verkstaden under täthetskontroll och fyllning.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Steffe3
Har för mig att andra bilar har det också, läst det här på forumet om jag inte missminner mig.
av Truckdoktor
Över 0 är ju solklart som krav att kompressorn går, inne i verkstaden har vi runt 17 grader...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Gelis
Vadå bygger inte upp något tryck??? Är systemet fyllt på rätt sätt så startar kompressorn. Är systemtrycket för lågt så löser lågtrycksvakten (presostaten) ut och återställs ej förrän systemtrycket är tillräckligt högt igen. Detta under förutsättning att du inte har något elfel förstås. Går ju att tjuvkoppla kompressorn en kort stund genom att kortsluta lågtrycksvakten, detta för att se om kompressorn fungerar.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]