Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av audiman
Hallå!
Köpte en S60 2,5t -04 till min bror. Fick bara med en nyckel... Den jag fick med är den av stilett typ.
Gillar inte det och tänker fixa till det på något vis.
Frågan är bara hur? Är inte jätteintresserad av att sponsra min Volvohandlare. Hörde att det kan kosta 3000:-
Så, vad har jag för alternativ. Har sett att här finns liknande trådar ang detta. Men kanske inte direkt samma problem.
Mvh
av andersuw
Huvudproblemet är fjärren som ju i det här fallet är inbyggd i stilettnyckeln. Du kan inte lägga in en ny fjärr som behörig på bilen utan dess PIN-kod och den koden är i stort sett omöjlig att få tag i för en begagnad fjärr. Några piratversioner av fjärrar tror jag inte heller finns.
av audiman
Ok, tack andersuw! Surt isf, men anade detta. Prutade bra på bilen, tack vare detta, hehe:)
Hade hoppats på att någon kunde kopiera koden på min originalnyckel och sedan fört över till en "blank" nyckel...
av andersuw
Nej just när det gäller fjärrdelen är det knepigt. Enda alternativa lösning jag hört talas om är att hitta en begagnad fjärr på skroten tillsammans med just den UEM (Upper Electronic Module, sitter i backspegeln) som just den fjärren är inlagd som behörig på samt sedan åka till johnnype (forummedlem i Värmland) och få PIN-koden utläst från den aktuella UEMen och sedan inlagd på UEMen i din bil. Blir lite långt för dig att åka tror jag. ;-) Bara du har kretskortet till en fjärr som redan är behörig blir saker och ting lite enklare. När det gäller resten finns enklare lösningar.
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]