Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pogopedagog
Hej
Hur är rostskyddet på en V70 från 2009? Är det ok eller bör man rostskyddsbehandla? Tips på bra firma i Malmö/Lund-regionen tas tacksamt emot i så fall.

/M
av andersuw
Enligt Vi Bilägare som följt utvecklingen både på basis av egna test och de undersökningar som görs av Swerea Kimab (tidigare Korrosionsinstitutet) är rostskyddet bara så där. Något sämre än på V70N enligt deras ursprungliga bedömning (fyra av fem) och avsevärt sämre enligt deras uppdaterade bedömning (tre av fem). Jag har tagit det säkra före det osäkra och låtit rostskyddsbehandla min V70 -15 i ett tidigt skede. Mer om detta i den här tråden:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0#p1130292

Lite långt för dig att åka till den firma som gjorde jobbet åt mig dessvärre. ;-)
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Jag kostade på största behandlingen på min V70. 6 000 kr var det absolut värt!
Hade en Saab 9-5 -04 tidigare. Okej att jämförelsen inte är helt rättvis, men jag sålde den för 17 000 kr. Hade jag rostskyddat den ordentligt när jag köpte den hade jag säkert kunnat sälja den för dubbla priset!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Kan tillägga att min S70 -98 är rostskyddad av tidigare ägare. Den är som ny undertill, ingen rost i dörrarna eller trösklarna, rent och fint i hundbenen också! Hitta en annan bil som är 19 år gammal och gått 30 000 mil i Västsverige (Göteborg/Alingsås/Borås) och är så fin utan rostskyddsbehandling...

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]