Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 740 med motorn b230e den går igång stannar går igång stannar
har bytat tändkablar rotor fördelarlock båda pumparna går inget fel på filtert .hm ja e ide lös har ochså kollat alla jordpunkterna finner inget fel
så jävla skumt ..vid ett tillfälle kom det svart rök ur fördelarlocket hm
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Hej igen sirratata!
Tyvärr så tycks inte mina tidigare PM-tips ha gjort någon nytta :(
Vill minnas att du nämnde detta med rök ur fördelaren...du hade tydligen bytt både rotor och dosa om jag minns rätt men sist så nämnde du att det hade ärgat och att det fanns rispor i fördelaren...isf så skulle jag byta fördelaren igen och även kanske rotorn...men framförallt så skulle jag kolla ifall tändspolen funkar...är lite osäker men tror att det finns en säkring till tändspolen :roll: ...om det finns en sån så kolla så att den är hel.
Kommer ej ihåg ifall du har bytt eller kollat tändspolen...om inte...gör det!
Hoppas att detta kanske kan vara till någon hjälp för dej...om inte så finns det gott om kunnigt folk här...
Lycka till!
av mkall
Har du läst min tråd om trög B230 F? Tydligen viktigt att ha riktigt bra stift, iallafall i mitt fall..!!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kontaktstycket till hallgivaren i fördelaren brukar spricka och lossna, känn under fördelaren om det hänger löst. En ny isolator kostar 20 kr och är lätt att byta. Märk upp var fördelaren sitter innan du tar loss den.
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]