- tis 28 feb 2017, 09:15
#1153513
Hej,
Tänkte bara kort hylla V60 och T3 VEA. Vilken fantastisk motor, trots enbart 152 hk!
Det är verkligen som dag och natt om man jämför med V40 CC D2:an jag hade innan.
- Inga fler vibrationer, tack gode gud!
- Inget mer tråkigt motorljud! Dieselknatter, nej tack!
- Slippa planera sina omkörningar med flera kilometers fri sikt!
- Komforten är det stor skillnad på, V60 går helt mjukt och känns mkt mer stabil på vägen i högre farter.
- Bränsleförbrukningen är också klart godkänd. Nu är V60 inte inkörd än men åkte en sträcka på 200 km med blandad hastighetsbegränsning på 80km/h och 100 km/h. Hade i farthållaren för det mesta och låg +10-15 km/h över hastighetsbegränsningen hela vägen. Bilen utrustad med takbox också så lite mer vindfång, men ändå med en förbrukning på 0,6 l/mil. Helt ok! I jämförelse med V40 så låg förbrukning då på 0,45 med samma takbox på. Men det är helt klart värt de extra 1,5 dl/mil att få köra T3:an.
Så nöjd!!
Tänkte bara kort hylla V60 och T3 VEA. Vilken fantastisk motor, trots enbart 152 hk!
Det är verkligen som dag och natt om man jämför med V40 CC D2:an jag hade innan.
- Inga fler vibrationer, tack gode gud!
- Inget mer tråkigt motorljud! Dieselknatter, nej tack!
- Slippa planera sina omkörningar med flera kilometers fri sikt!
- Komforten är det stor skillnad på, V60 går helt mjukt och känns mkt mer stabil på vägen i högre farter.
- Bränsleförbrukningen är också klart godkänd. Nu är V60 inte inkörd än men åkte en sträcka på 200 km med blandad hastighetsbegränsning på 80km/h och 100 km/h. Hade i farthållaren för det mesta och låg +10-15 km/h över hastighetsbegränsningen hela vägen. Bilen utrustad med takbox också så lite mer vindfång, men ändå med en förbrukning på 0,6 l/mil. Helt ok! I jämförelse med V40 så låg förbrukning då på 0,45 med samma takbox på. Men det är helt klart värt de extra 1,5 dl/mil att få köra T3:an.
Så nöjd!!