Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Har en XC60 -17 som jag upplever att värmen i backspeglarna inte fungerar på. Tvättade bilen igår och trots att jag körde bilen i 35-40 min efteråt så var glasen fortfarande fulla av vattendroppar efteråt och när jag kände med handen på dom så var de precis iskalla.

Jag har kännedom om att värmen aktiveras i samband med att man slår på värmen för bakrutan, vilket jag också gjorde. Finns det någon inställning jag missat eller är dom helt enkelt kassa?
Användarvisningsbild
av MartinS
Det låter som dom är trasiga ja. Om det nu inte finns någon temperaturgräns för dom?
av KrilleW
Slingorna i bakrutan fungerar klockrent. Är van från mina tidigare bilar att backspeglarna blir torra på bara någon minut och imma då man kör in i garaget försvinner på några sekunder. Hur upplever ni att det är på era XC60 med backspeglarna?

Får åka förbi verkstaden och be dom kika.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Tycker det låter som något kontaktstycke man missat att klicka i. Tänkte först på säkring, men då borde även bakrutan vara uf.
Återkom gärna med vad det var när diagnosen är ställd.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag hade ingen aning om att xc60 hade eluppvärmda backspeglar.
Är det standard, eller ingår det i något paket eller tillsammans med någon annan funktion?

Jag har tex inte eluppvärmda spolarmunstycken.
Användarvisningsbild
av svergie2
Ilduce77 skrev:Jag hade ingen aning om att xc60 hade eluppvärmda backspeglar.
Är det standard, eller ingår det i något paket eller tillsammans med någon annan funktion?

Det har vart standard i hur många år som helst på alla Volvos bilar Bild

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av Ilduce77
svergie2 skrev:
Ilduce77 skrev:Jag hade ingen aning om att xc60 hade eluppvärmda backspeglar.

Det har vart standard i hur många år som helst på alla Volvos bilar Bild

Skickat från min OnePlus 3
Haha!
Perfekt!
Jag använder aldrig värmen i bakrutan, däremot har jag retat mig på imman på backspeglarna.. :)

Stämmer det att man startar värmen i backspeglarna med samma knapp som man startar värmen i bakrutan?

Jag tackar för denna infon! :)

Förresten, hur vet man om man har uppvärmda spolarmunstycken? Jag kanske har det också utan att veta. Trodde detta var en knapp..

Om man har värme i spolarmunstyckena, hur startar man i så fall dessa?
av KrilleW
Ja, det är samma knapp för backspeglarna och bakrutan.

Vad gäller eluppvärma spolarmunstycken så lär det ju skötas automatiskt beroende på temperatur.

Har du kollat felkoder? Min D4 VEA -15 har gjort s[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]