Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr-bear
Hej

På S80 2010 (och även andra) sitter motorvärmaruttaget på spoilern vänster fram... So far so good. Mitt uttag är vänt ett kvarts varv så locket öppnas uppåt. Detta innebär att locket inte kan öppnas tillräckligt för att jag ska få möjlighet att stoppa i kabeln. Jag kan se att någon varit och pillat där med en mejsel men hur vänder jag uttaget så att jag kan använda det? Måste jag plocka ut hela "fyrkanten"? Hur gör jag det i så fall?

Tacksam för alla svar

//patrik
av Rådlös
Någon stolle som har varit framme.
Jag vet inte hur det bör fixas i detalj, men jag skulle titta i monteringsanvisningarna för intaget. Dom finns här på: http://www.volvocars.com/se
Om du inte är inloggad där så är det lätt gjort att registrera sig och då får du fram uppgifter om just din bil. Och du kan hitta monteringsanvisningen. Där tycker jag det borde framgå hur monteringen går till och med hjälp av den bör du kunna lossa något och vrida det rätt så det sitter kvar.
av Schmoyoho
Jag tror locket sitter på sladden som träs utifrån och in och sedan låses på plats med en mutter inifrån. Om du tar bort eller kanske bara lossar på innerskärmen så borde du kunna komma åt att lossa och vrida den till rätta.

Edit: Volvosweden har en video på installationen, kanske kan vara till hjälp:

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]