Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pelleplutt
Har i dag suttit i närmare 90 minuter och pratat XC60 med min handlare. Se bifogad spec. Priset på nätet blir 620 810 kr. Förslaget från säljaren landade på 580 000 kr.

Eftersom jag vill ha svarta LEDA som vintersulor så valde vi till SEGIN (0 kr) som de köper för 8000 kr, de vill ha 5000 kr för att skifta de fabriksmonterade LEDA till dubbdäck. Detta upplägg ingår i de 580 000 tkr.

Ganska dålig rabatt tycker jag.
Bilagor
Screen Shot 2017-01-31 at 17.22.58.png
Screen Shot 2017-01-31 at 17.22.58.png (489.44 KiB) Visad 636 gånger
av KrilleW
Ja, det var ett extremt dåligt prisförslag.
Vart i sverige bor du?
av grålle1
Riktigt fullmatad spec!! :shock: :lol:
Spontant lite klen rabatt tyckte jag också dock!?
Och gällande hjulen: Kollegan betalade 1000kr extra för att för mörka Leda istf Ljusa Leda... och Leda brukar kosta drygt 1000kr mer än segin som ingår..... men lite mer komplext för dig som vill ha Candor..
Du betalar alltså 5000kr för att du får vinterdäck istf Sommardäck på dina orginalhjul samtidigt som du ger bort en uppsättning vinterhjul till bilfirman... typ så om jag förstår rätt? Fast egentligen ointressant, totalpriset mad allt är ju intressantare... skicka en offertförfrågan till några andra handlare och se vad de säger....
av pelleplutt
Då var det förslaget endå framtaget på plats efter diskussion… Det första förslaget via mail låg på 606 386 kr, från samma säljare.

Det bästa mail-förslag jag fått hittils på samma bil är 578 907 kr, dock i en helt annat stad.

KrilleW, jag befinner mig i Jönköpings-området.

grålle1, det var inte så länge sen jag bytte bil, skall jag göra det igen så ska det vara något extraordinärt till ett riktigt bra pris. =)
av Lövet
Egenkonfigurerade bilar utan kampanjer och privatköp brukar hamna på de här nivåerna. 6-8% fullt normalt.
Användarvisningsbild
av Derank
Nice bil, riktig nice. Ta subben till PS, och progservon är riktigt skön till XC60, jag tycker den blir något tungstyrd annars.
av pelleplutt
Lövet, flertalet andra här har ju fått bättre rabatter på olika typer av egenkonfigurerade bilar. :)

Derank, av någon anledning finns inte subwoofer till T6 AWD. :(
Användarvisningsbild
av MartinS
Om du ändå tänkt köpa en ganska fullsketen XC60 för dom pengarna, varför inte vänta på den nya modellen? Du kommer knappt hinna få din classic innan modellen känns gammal, och för 580kkr vore det ju ganska trist skulle jag tycka. Det är ju skillnad om man köper en D4AWD med några vanliga paket för 350-400kkr, då får man ju ändå ganska mycket för pengarna och kan vara nöjd med det även när den nya modellen kommer.

Annars håller jag med Lövet, 7-8% skulle jag säga är vad man kan förvänta sig att få på en egenspecad bil utan massa specialerbjudanden.
Användarvisningsbild
av Perra83
Runt 600 skulle en D5 AWD R-Design kosta hösten 2015 utan rabatt. 55000kr fick ja i rabatt. Valde inte digitaltv, DAB, RSE och kamera i fronten, annars allt.

Jag hade väntat som Martin föreslår och hugga nya modellen. 580 är rätt mycket.
av pelleplutt
För 580 köper jag den inte, säljaren får allt ge mig ett bra pris om det skall bli affär, annars är det ingen idé såklart. :)

Vet inte om jag kommer vilja ha den nya när den väl kommit, med tanke på barnsjukdomar, m.m. Jag är sjukt kräsen och hittar fel på det mesta.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]