Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skit i dom där, lossa bulten på brännaren sitter en torx mellan slangarna på en platta. Sedan är det bara att skruva fast den igen vid återmontering. Se till att inte tappa bort dom två oringarna
som sitter på plattan

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 Cox, redigerad totalt 0 gånger.
Cox skrev:Skit i dom där, lossa bulten på brännaren sitter en torx mellan slangarna på en platta. Sedan är det bara att skruva fast den igen vid återmontering. Se till att inte tappa bort dom två oringarna
som sitter på plattan

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har testat detta. Problemet är att man ser inte vad man gör så de centrerar inte rätt mot o-ringarna. Dvs de läcker när jag släpper på kylarvatten.
Doffen skrev:
wendtan skrev:bryta isär med en mejsel var exakt? pajar jag dessa så kan jag inte köra bilen sen.
Skal ikke brytes på.
Skal kun trykkes inn slik at klemmen åpner.
Att trycka in dem gör inget alls vad jag kan se.
wendtan skrev:Jag undrar hur jag får loss de ljusgråa fästena till kylarslangarna för bränslevärmaren? Tacksam för hjälp samt snabbt svar.
Bild

Du vrider på dem så att den lilla fyrkantiga "pinnen" i den rektangulära skåran hamnar i motsatt ände. Dvs du vrider dem motsols.
De kan vara riktigt tröga. Sen är det bara att dra loss. (Har bytt flera värmare och gjort som så)
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]