- tor 12 jan 2017, 00:51
#1139802
Har haft en 940 sedan 3 veckor efter att kört 240 i hundra år.
Mycket abstinensbesvär ibörjan efter körkänslan, växellådan och den lite lättare 240n.
Men bilen har börjat växa lite i mina ögon faktiskt, bakhjulsdrift, stel bakaxel och bara 4 cylindrar i en så stor bil är ju lite unikt.
Samt tycker jag det är fint med Volvos kantiga 70-80 tals-inredning
Bra acceleration i 70-110 känner jag är mycket bättre i 940 tack vare ltt (97a)
Mycket bra sikt åt sidorna och framåt, inga tjocka a-stolpar som i moderna bilar nog haft ihjäl fler än de räddat.
Lite hög bak, så sikten bak när man backar är lite sisådär.
Ska göra en lten genomgång under bilen i sommar, lite rost här och där. Krängingshämmaren ser lite tråkig ut bak.
Växellådan är lite tradig, lite Skodaväxellåda.
Nu ikväll har jag också läst att 940 egentligen bara är en rejält faceliftad 740 med sips och lite annan B230, och detta gillar jag eftersom 740 är en mycket respektabel bil.
Mycket abstinensbesvär ibörjan efter körkänslan, växellådan och den lite lättare 240n.
Men bilen har börjat växa lite i mina ögon faktiskt, bakhjulsdrift, stel bakaxel och bara 4 cylindrar i en så stor bil är ju lite unikt.
Samt tycker jag det är fint med Volvos kantiga 70-80 tals-inredning
Bra acceleration i 70-110 känner jag är mycket bättre i 940 tack vare ltt (97a)
Mycket bra sikt åt sidorna och framåt, inga tjocka a-stolpar som i moderna bilar nog haft ihjäl fler än de räddat.
Lite hög bak, så sikten bak när man backar är lite sisådär.
Ska göra en lten genomgång under bilen i sommar, lite rost här och där. Krängingshämmaren ser lite tråkig ut bak.
Växellådan är lite tradig, lite Skodaväxellåda.
Nu ikväll har jag också läst att 940 egentligen bara är en rejält faceliftad 740 med sips och lite annan B230, och detta gillar jag eftersom 740 är en mycket respektabel bil.