Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
#1137843
volvo v70 automat 04a vanlig bensinare.

hej behöver billigare parkering och har nu chans att stå på gatan för 250 i månaden. kruxet är att jag ej användet bilen vintertid. förutom att pumpa upp däcken till max, fixa kylarvätska. och spolarvätska till lägre fryspunkt, torrbollar i bilen ej dra åt parkeringsbroms osv hur gör man med batteri kan man ta in den över vintern och underhållsladda ? klarar bilen sig utan batteri ? samt bör man täcka över bilen med nått som andas bra men skyddar mot väder o vind lite grann ? finns sådana med fleece på i sidan som ska vara skonsam mot lacken är det nått bra ? Med vänlig hälsning,
av Lövet
#1137852
Ja det går bra att ta ut batteriet, bilen klarar sig.
Om du ska täcka bilen se till att den är fullständigt superren utvändigt innan du täcker den. Finns risk för repor annars när täcket rör sig.
av VolvoFrälst00
#1143218
tack för all hjälp, en sista fråga. har nu haft batteriet hemma 2-3 veckor jag fulladded det hemma inomhus, sedan förvarar jag batteriet i städskåpet inomhus. när jag testar batteriet är den endast laddad till hälften ? laddar upp den och testar då visar det fullt. kan det vara så att batteriet är gammal eller bör man förvara batteriet på balkongen över vintern ?
av VolvoFrälst00
#1144049
hittat dlera kapell som sägs vara vattenavvisande rep avvisande och fukt avvisande mögel avvisande m.m tror ni dessa funkar över vintern utomhus, denna länk är med ett fäste ned till så den ej flyger iväg.

https://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/ ... pa287317sv

man kanske även kan spänna med spännband fronten och baken ? så ligger sen än mer stilla utomhus ? eller tror ni att det ändå ej är bra med kapell.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]