Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
I går lät jag hundarna åka med koppel i bilen en kort sträcka. Lyckades klämma kopplet i låsmekanismen o där sitter det.
Enl avkännarna är luckan öppen så låsa bilen går inte. Likaså går det inte att öppna.
Jag har ensammen testat att öppna normalt. Då klickar låset men det är lögn i helvete att få upp. Har även försökt pressa innifrån med benen. Samma visa.
När pressat innifrån har jag som sagt varit ensam. Men låset klickar. Kan det räcka om man är två för att få upp det eller är det verkstad som gäller?
Att jag undrar är för att inte ha sönder inredningen själv.
Bilen är en V60 -14.
av andersuw
Här är en länk till en tråd om den nödöppningsmekanism som finns på V70 II, inklusive bild.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15#p956944

Kanske finns det något liknande på V60.

Slå annars en signal till närmsta Volvo ÅF eller åk dit. De borde veta hur man gör för att få upp luckan utan att skada inredningen.
av jotor
Hej.

Jag fick plötsligt fel på bakluckan igår på min xc60 2011. Vid öppning så gick de att läsa upp bakluckan men de baklucka fick inte i autoläge upp. Ja var trvungen att lyfta upp den med kraft för att kunna ta saker från bakaget. Vet ni vad de kan bero på?
av andersuw
Kolla säkring. Om felet inte sitter där eller om säkringen går på nytt när du försöker byta, läs felkoder med Volvospecifik läsare.
av Provocative77
Ursäkta att jag inte uppdaterat.
Jag o tanten försökte med lite gemensamt våld utan att lyckas. Så jag åkte ner till Rejmes o gav dem dagens kafferastsnackis.
Mekanikern försökte först öppna utifrån. Eftersom låset klickade försökte han innifrån medan jag höll in knappen. Till slut kom han på det självklara o drog ut kopplet från låsanordningen.
För detta tog han ut noll kronor men han log rejält. Var andra gången på en vacka jag var nere hos honom för en skitsak o han vet att jag är en hemmaskruvare :D

Det låter inte längre när man m&ou[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]