Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mooos
V70 Classic finns nu att beställa...

Möjliga motoralternativ är:
2.4 170 hk, 2.5t 210 hk, 2.4d 163 hk, D5 185 hk, D5 Awd.

Den har standard utöver kinetic:
Metallic, tre ekrad läderratt, kronografringar runt instrument, nerlackade trösklar, halvskinnklädsel, kromade handtag, natureloxerade rails.

Till detta går det att köpa till momentumpaket för 9900 kr + hela tillbehörslistan i övrigt förutom summumpaketet.

Priset är 239900 kr för 170 hk 279900 kr för 2.5t och 2.4d sen kommer jag inte ihåg hur det var med d5:an men det var ngt i stil med 293000 kr.

Någon som är intresserad???

/
Henrik
av Luthor
Låter ju mycket intressant, är faktiskt lite sugen på att sälja min -05:a och investera i en Classic (frågan är om chefen här hemma går med på det :oops:)... Går det förresten att få Classic med automatlåda, och blir det då som vanligt ca 17 000 kronor extra?
av RobertHalmstad
Tackar för infon.

Själv hade jag hoppats på lite mer utrustning, speciellt skinn och xenon.. Men intressant ändå.
av mooos
Ja det går att välja till automat. Priset är som vanligt 17.500 kr

/Henrik
av mooos
Kom förresten på nu att det är 16" alu fälgar samt textilmattor också...
Användarvisningsbild
av Bosa
Det skiljer alltså på svenska och finska V70 Classic? Den finska har väl bland annat xenon om jag inte minns helt fel?
av Luthor
moos skrev:Ja det går att välja till automat. Priset är som vanligt 17.500 kr

/Henrik
Tackar för den infon, får ta en ordentlig funderare... :???:
Bosa skrev:Det skiljer alltså på svenska och finska V70 Classic? Den finska har väl bland annat xenon om jag inte minns helt fel?
Enligt nedanstående länk är det mycket som skiljer den svenska mot den finska Classic, bl.a: Bi-Xenon, innerbackspegel med aut. avbländning, regnsensor, lädersäten, dekorlister av krom på stötfångare, 17" fälgar, backspeglar med markbelysning m.m. Är ju inte säkert att moos fick med allt på den svenska versionen, men jag tycker ändå att den svenska är intressant med tanke på priset...

http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/h ... lassic.pdf
av mooos
Som jag förstått det så är den finska classicen en summum i svenska ögon. Xenonljus kan man ju beställa som option eller ta en momentum istället så får man lite mer godis som parkerings sensor, regnsensor, larm, dimljus, alu panel inv.

Sitter med specen framför mig och har nog inte missat ngt förutom att den finns med Bifuel motor också, jobbar nämligen som försäljare på Bilia.
av Luthor
mooos skrev:Som jag förstått det så är den finska classicen en summum i svenska ögon. Xenonljus kan man ju beställa som option eller ta en momentum istället så får man lite mer godis som parkerings sensor, regnsensor, larm, dimljus, alu panel inv.

Sitter med specen framför mig och har nog inte missat ngt förutom att den finns med Bifuel motor också, jobbar nämligen som försäljare på Bilia.
Ok, tycker dock att den svenska versionen har mycket mindre utrustning än den finska, men så är det ju en markant prisskillnad som jag såg i en annan tråd...
Användarvisningsbild
av ziaal243
hej !
NGN som kan en länk till classic versionen. vi se lite mer.
tack
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]