Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kacke_x
På min förra V70 -08 kunde jag stänga bagageluckan enkelt. Jag tog tag i plasthandtaget på insidan och när jag sen kände att tyngden av luckan själv gjorde jobbet kunde jag släppa handtaget sista biten och luckan föll sista biten lugnt och sen klicka igen perfekt.

På V70 -15 som jag köpte förra veckan så måste jag 9/10 gånger trycka till ordentligt på utsidan precis när den ska klicka. Inte så roligt att behöva ta i bilen denna årstid när den är riktigt skitig.

Skillnaden vad jag kan se är att handtaget som man öppnar med är elektroniskt idag och var mekaniskt på förra bil.
Användarvisningsbild
av apersson850
En inställning i låset, kanske? Jag har elmanövrerad lucka, så den stänger alltid sig själv.
av Schmoyoho
Elektroniskt handtag har väl alla volvos bakluckor haft sedan, ptja, 2003? Har tyvärr ingen bra lösning på problemet. Tvätta bilen oftare? :wink:
av andersuw
Schmoyoho skrev:Elektroniskt handtag har väl alla volvos bakluckor haft sedan, ptja, 2003?
Nix. Handtaget på V70N var såvitt jag vet mekaniskt på alla årsmodeller. Vet inte hur det ser ut på alla årsmodeller av V70 II med respektive utan elmanövrerad lucka.
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]