Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvobagaren
Hej!

Jag har en s60 där jag fick tvärbromsa en gång och efter det så så sjunker pedalen när man trycker på den lätt altså har ingen bromsreserv. ?:-/

Felet kommer bara när bilen är igång.
Jag har testat att byta huvudbromscylinder och packning mellan vakumservon och cylindern. :?:
Där är inga läckage, behållaren var full med olja när jag tömde den. Hela systemet är luftat med ny olja. :!:
Belägg och skivor är nybytta. Har kört med bilen ett tag efter bytet utan problem.
Där är inget vakumläckage mot bromsservon

Har ni några ideer? :?:
av klovervagen
Jag är ingen expert eller något. Men det jag kan komma med är att min V70N var likadan, efter att jag hade bytt båda bromsslangarna i fram.

När jag hade luftat så sjönk oxå pedalen när man hade bilen avstängd.
Jag trodde att jag hade luft kvar i systemet, så luftade igen, men ingen skillnad.

Min teori är att det ska vara så här. Jag vet ej om det vara likadant innan jag bytte mina slangar.

Vi får hoppas att någon här har mer info om detta...
av volvobagaren
okej, jag förstår.

Mitt fel uppenbarar sig bara när motorn är igång så det betyder att när jag trycker på pedalen när bilen är avstängd så sjunker den inte utan tar där den ska göra när bilen är avstängd. ?:-/

Så det är det som känns konstigt? ??:-/
Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]

Kolla att luftförvärmningsspjälle[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]