Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, köpte en ny Calix slimline och till den medföljer både stativ för att ställa den på golvet och en fäste för montering för ''väggmontering''.
I min företagsbil har jag värmaren monterad på sidan av mittkonsolen under handskfacket på passagerarsidan. Där skulle jag vilja montera nu på v70in.

Min fundering är om någon vet om det går utan att man drar i skruvarna i nånting. Vore dumt att dra en skruv genom huvudkabelstammen :P.
Tänkte höra innan jag plockar isär för att titta själv.
Menar du såhär?

Bilden är från min förra S80 men principen är densamma. Du tar loss panelen där med en spärr som sitter till vänster i bild bredvid passagerarsätet. Sen skruvar du fast fästet med mutter på baksidan i panelen. Sedan tillbaka med panelen. Noll risk för skador på det som är under.

Bild
SBergdahl skrev:Menar du såhär?

Bilden är från min förra S80 men principen är densamma. Du tar loss panelen där med en spärr som sitter till vänster i bild bredvid passagerarsätet. Sen skruvar du fast fästet med mutter på baksidan i panelen. Sedan tillbaka med panelen. Noll risk för skador på det som är under.

Bild
Precis sådär. Då blir det montage i helgen

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]