NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boppa
Hej !
Har en 07,a c30 T5 som gått 14500 mil .
En morgon för en vecka sedan så skulle jag åka till jobbet, men den var helt död när jag vred om nyckel.
Och på displayen stod det elektrisk startspärr se manual.
Gjort allt som står här i forumet , bytt batteri i både nycklar och startbatteri, provat låst , låst upp osv, testat ta bort minus kabel från batteri i ett gäng minuter, ruckat på nyckeln fram och tillbaka osv osv.,
tog till sist bäraren för en vecka sedan till Volvo, där dom böt servopumpen för 9000kr eftersom när dom kopplade bort den så startade bilen ,samt att bytet släckte en massa andra felkoder.men dom blev lite fundersam när den startade på andra försöket varje gång .
Dom har också kollat nyckelvredet, batteriet osv , .
Jag frågade om dom trodde att den skulle fortsätta starta på andra så jag kunde åka därifrån med den och komma tillbaka med den för fortsatt felsökning efter ett tag då jag är i beroende av bil.
och det sa dom att , jodå det är ingen fara .
Bilen startade när jag åkte därifrån , sedan startade den varannan gång på kvällen .
när jag vred om nyckeln första gången så startade den inte , men då jag vred tillbaka och försökte igen så startade den, flera gånger lika dant.
och det här var igår då jag körde hem den från Volvo .
i morse så är den död igen med samma display text.
Vet att det finns flera trådar med samma , men vad fn gör man hjälp !!!!!
MVH
Boppa
OBD P0121

Vad ska man börja kolla på om man f&ari[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakluckan ihopmonterad med trallskruvar och nya cl[…]

..Toppade upp bromsvätskekärlet (strax[…]

Tack för svar. Har lokaliserat felet. St&arin[…]