Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Manneman
Hej allihopa!

Har haft Saab i många år men tröttnat på all skit som hela tiden strulat. Skaffade mig en vinterbil som visade sig vara i så exceptionellt bra skick att jag överväger att ha den som året-runt bil (andrabil). Så... en fin V70 -00 blev det! Har fixat med den lite under senaste månaden med lite USA-blinkers, R-design fälgar, XC-grill, demontering av strålkastartorkare och monterat täcklock osv osv. Listan kommer bli lång framåt våren... allt kosmetiskt dock.

Frågan jag tänkte ställa till forumet är framför allt eftersom jag kommer från Saab med allt vad j*vla lampor och varningar som lyser så fort man ändrar något i bilen. Tänkte byta ratten till V70 original träratt. Hur kommer det funka? Är det bara "Plug & Play" eller måste jag besöka verkstad för att "gifta in" airbag osv? Har inga rattkontroller att tänka på...

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Nexus
Har du airbag i nuvarande ratt? När du plockat bort airbag kudden ska ratten stå rakt sen ska kontaktrullen låsas med skruven i plastbandet sen får man inte vrida ratten. 10 min strömlös räcker.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Bra fråga men för mig fungerar även Volvos manualer riktigt bra med, kan användas till mycket :)

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. "Sportratt läder/trä"
av Manneman
Tack för infon! Wow... märks att man kommer från Saab! Där ges det inte ut monteringsanvisningar till höger och vänster... iallafall inte via Saab

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]

Michelin XZX var en nyhet i början på […]