Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av discokaj
Hejsan!

Jag har nu letat runt som en tok men hittar bara gamla trådar och med tiden antar jag priser förändras. Så nu vill jag aktivera ett VOC abonnemang till min XC70 -13 och har frågat min lokala Volvo återförsäljare. Först nämnde han att det kostade 500kr men sen skulle han ordna det gratis? Men jag förstår ju att inget är gratis så vad kostar VOC i månaden eller om året? Frågar er eftersom min säljare inte verkar vilja svara på den frågan över mail.

För övrigt så är jag inte i Sverige just nu, så vill gärna veta vad jag har att vänta mig när jag kommer hem och lämnar in bilen :D

Tack på förhand!
av andersuw
Har inte exakt pris men vill minnas att abonnemanget kostar runt 1500 kr om året efter de första tre åren som är gratis. Om VoC aldrig tidigare varit aktiverat på din bil har du fortfarande dessa tre år till godo och då bör det inte kosta något alls att dra igång det hela.
av dabman
patnil68 skrev:Förlänga Volvo On Call-abonnemang
Du kan förlänga ditt Volvo On Call-abonnemang med ett eller två år. Det finns olika sätt att köpa förlängning av ditt Volvo On Call-abonnemang:

Du kan köpa förlängning online på Volvo Cars Store: store.volvocars.com. Se till att du har tillgång till ditt VIN-nummer.
Du kan köpa förlängning av ditt Volvo On Call-abonnemang via en auktoriserad Volvoåterförsäljare.
Om abonnemanget löpt ut innan köp av förlängning så måste du kontakta återförsäljaren om du vill återaktivera Volvo On Call. Vänligen notera att det kan tillkomma extra kostnader för återaktivering.
OBS
Om du köper förlängning efter att ditt abonnemang löpt ut måste Volvo On Call återaktiveras av din återförsäljare innan du kan fortsätta använda tjänsterna. Detta kan medföra extra kostnader. För att kunna utnyttja tjänsterna utan avbrott är det därför fördelaktigt att förlänga abonnemanget innan det hinner löpa ut. Abonnemanget förlängs från och med det datum då det skulle löpt ut.
länk;
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 15168896f0

PRODUCTS

1 YEAR EXTENSION
Volvo On Call
1375,00 SEK
(incl. VAT)

2 YEARS EXTENSION
Volvo On Call
2538,00 SEK
(incl. VAT)
Länk funka inte, för mig.
av anna1984
Jag köpte en begagnad XC70 från 2014 i går. Mitt Voc avtal går ut 2017-12-17. Ska man inte få Voc i två år när man köper en begagnad bil av Bilia?
Det som jag ser som den största fördelen med Voc är fjärrstyrning av bränslevärmaren. Går den bara att fjärrstyra så länge jag har ett aktivt abonnemang?
av dabman
anna1984 skrev:Jag köpte en begagnad XC70 från 2014 i går. Mitt Voc avtal går ut 2017-12-17. Ska man inte få Voc i två år när man köper en begagnad bil av Bilia?
Det som jag ser som den största fördelen med Voc är fjärrstyrning av bränslevärmaren. Går den bara att fjärrstyra så länge jag har ett aktivt abonnemang?
Enligt denna artikel får du föregående ägares voc-tid.
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5152488792

Eller med fjärrkontroll om du köper programvara för det.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 80824/2014
av anna1984
Tack för infon!

Någon som vet hur mycket det kostar att uppgradera fjärrkontrollen?
Hur är det med räckvidden? Vill kunna starta värmaren inifrån huset när bilen står inne garaget ca 20 meter från huset.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det går ju att förlänga Volvo On Call när det går ut. Varför inte göra det istället? Det är ju mycket bättre än en fjärr till värmaren.
av dabman
anna1984 skrev:Tack för infon!

Någon som vet hur mycket det kostar att uppgradera fjärrkontrollen?
Hur är det med räckvidden? Vill kunna starta värmaren inifrån huset när bilen står inne garaget ca 20 meter från huset.
Läs det jag posta. Står där.
Teknisk data
Räckvidd:
PCC-nyckel (6 knappar på nyckeln)
Upp till 100 m vid fri sikt
Standardnyckel (5 knappar på nyckeln)
Upp till 20 m vid fri sikt
StefanN skrev:http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... nvarmare-2
Tror inte det är den som behövs, vad jag förstår på den så är det med fjärr och sändare på den. I detta fall behövs bara en nedladdning av programvara. Nyckeln är redan en fjärr.
av anna1984
apersson850 skrev:Det går ju att förlänga Volvo On Call när det går ut. Varför inte göra det istället? Det är ju mycket bättre än en fjärr till värmaren.
Känns onödigt att ha voc bara för att starta bränslevärmaren. Det inte det är värt att ha det övriga funktionerna. En bärgare kan man ju alltid ringa själv om bilen mot förmodan pajar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Jag tittade på min XC70 D5 AWD när den […]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Stefans 968

Passade även på att montera dämpar[…]

Bagagelucka stänger hårt

Det ni beskriver stämmer bättre öve[…]