Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Min D5a (19100 mil) har tvekat vid varmstart lite från och till sedan jag köpte den. Nu när jag skulle ta den från garaget tvekade den även vid kallstart. Eller ja det är 10 grader i garaget men så har den aldrig gjort tidigare.

Det är precis som att det inte når fram diesel eller något för man måste nöta på startmotorn mellan 5-10 sek.

Tidigare har jag inte fått någon felkod alls men tänkte kolla med VIDA ikväll. Dieselfiltret är bytt för någon vecka sedan. Inget läckage på spridarna heller.

Någon som har en idé?

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
av Ceska
Hmm... borde generera felkod för förlågbränsletryck när du nöter på så länge. Titta vad du får för tryck i railen under start förfarande.
av Mickefix
Har råkat ut för samma sak då vi fick byta filter 3 gånger. Plötsligt några veckor senare så har bilen blivit svårstartad får kirra på starten 5- 10 sek innan bilen startar inga felkoder. Men Vida visar att spridar kompenseringen för 1ans cylinder ligger långt utanför marginalerna och vad de andra spridarnas värde är. och troligtvis därför är svårstartad och går inte riktigt på alla cyl direkt efter kallstart men varm går den felfritt. men startar inte lika lätt som innan.

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]