- fre 21 okt 2016, 20:02
#1118793
Nu när mörkret har kommit, efterlängtat, då har jag provat ljuset och är imponerad över funktionen, det funkar klockrent!
Det enda invändningen jag har är att det dröjer lite för länge innan helljuset koppas på vid skymning, nån som vet om det går att justera.
Sen får man manuellt reglera när man möter lastbilar vid backkrön, annars blir chaffisen lite tungsint, men annars så är det ingen som har "klagat" med en hel-ljusblink.
Mäktigt att ligga bakom någon med fullt helljus vid sidan av bilen framför, men avskärmat där han kör.
Xenonlamporna kan "skela" på ett imponerande sätt, även vid möten med flera bilar på rad.
Är över huvud taget jättenöjd med Driver Support-paketet, mest med adaptiva farthållaren och Queue-assisten, men också filhållnings-funktionen.
Kommer aldrig att köpa en bil utan mer, det är guld värt.
Det enda invändningen jag har är att det dröjer lite för länge innan helljuset koppas på vid skymning, nån som vet om det går att justera.
Sen får man manuellt reglera när man möter lastbilar vid backkrön, annars blir chaffisen lite tungsint, men annars så är det ingen som har "klagat" med en hel-ljusblink.
Mäktigt att ligga bakom någon med fullt helljus vid sidan av bilen framför, men avskärmat där han kör.
Xenonlamporna kan "skela" på ett imponerande sätt, även vid möten med flera bilar på rad.
Är över huvud taget jättenöjd med Driver Support-paketet, mest med adaptiva farthållaren och Queue-assisten, men också filhållnings-funktionen.
Kommer aldrig att köpa en bil utan mer, det är guld värt.
Tidigare bilar: Volvo V60 D4 -14, Volvo V60 D2 -13, Volvo V50 2,0 D -10.