Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Hittade denna bil https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_s ... ?ca=11&w=3 med registreringsnummer APF16. Det står att bilen har åkt Miltal:13 000 - 13 499 på blocket. Men sen upptäckte jag att den har varit utomlands.

Byggd i Torslanda -01, exporterad till utlandet. -07 har den tagits tillbaka till Sverige, och varit i trafik här sen dess. Bilen verkar ha bott i USA, så mätarställningen är i miles. Den har alltså gått ~21k mil? Har jag räknar rätt?

Och stämmer det jag skrev att mätarställningen är i miles eller är den inställt på svenska mil? För att jag ringde killen och ska åka förbi imorgon för att kolla på. Och upptäckte allt det här senare,

Tack
Jag skulle börja med CARFAX rapport på bilen. Kan ju vara en som har skrotats i USA pga. "Flooding" sedan skickats till
Estland för fulfix. Hur många ägare i USA osv. Jag har svårt att tro en bil blir billigare efter 2 resor till USA.... :???:
wissel skrev:Jag skulle börja med CARFAX rapport på bilen. Kan ju vara en som har skrotats i USA pga. "Flooding" sedan skickats till
Estland för fulfix. Hur många ägare i USA osv. Jag har svårt att tro en bil blir billigare efter 2 resor till USA.... :???:
Hej,

Tack för svaret, så du menar att bilen har rest från sverige till usa och till sverige igen sen usa och nu sverige?

Sen märkte jag också att killen köpte bilen för 17 dagar och nu vill sälja den
Ollehoff skrev:
wissel skrev:Jag skulle börja med CARFAX rapport på bilen. Kan ju vara en som har skrotats i USA pga. "Flooding" sedan skickats till
Hej,

Tack för svaret, så du menar att bilen har rest från sverige till usa och till sverige igen sen usa och nu sverige?

Sen märkte jag också att killen köpte bilen för 17 dagar och nu vill sälja den
Troligen skeppad och såld ny i USA, och importerad till Sverige 2007. 6 år gammal.
Flyttgods troligen.

17dagars ägande ska ha en bra förklaring.... typ bilhandlare.

I USA är de restriktiva med karrosseriarbeten efter krasher av säkerhetsskäl, så visst kan den vara ful-fixad i annat land.
Rent av sakna Airbags....

En Carfax rekomenderas!
att säljaren inte ens uppger riktigt namn utan "volvo" samt saknas regnr, och att texten är skriven av någon som inte innehar svenska språket ordentligt, hade gjort att jag direkt letat vidare, inte ens värt titten i mitt tycke...

"jag ville säljar min s80 som är ny besiktade och skattade bilen går klockrent på motor och lodan den har gott 13000 mil"
garinge skrev:att säljaren inte ens uppger riktigt namn utan "volvo" samt saknas regnr, och att texten är skriven av någon som inte innehar svenska språket ordentligt, hade gjort att jag direkt letat vidare, inte ens värt titten i mitt tycke...

"jag ville säljar min s80 som är ny besiktade och skattade bilen går klockrent på motor och lodan den har gott 13000 mil"
Håller med fullt ut, personligen "ser" jag inte ens de annonserna då jag har min uppfattning klar, det var ju inte ens billigt. :-O)
Ollehoff skrev:Hej,

Hittade denna bil https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_s ... ?ca=11&w=3 med registreringsnummer APF16. Det står att bilen har åkt Miltal:13 000 - 13 499 på blocket. Men sen upptäckte jag att den har varit utomlands.

Byggd i Torslanda -01, exporterad till utlandet. -07 har den tagits tillbaka till Sverige, och varit i trafik här sen dess. Bilen verkar ha bott i USA, så mätarställningen är i miles. Den har alltså gått ~21k mil? Har jag räknar rätt?

Och stämmer det jag skrev att mätarställningen är i miles eller är den inställt på svenska mil? För att jag ringde killen och ska åka förbi imorgon för att kolla på. Och upptäckte allt det här senare,

Tack
Jag tror du räknar fel. 13 000 miles motsvarar 2 100 mil. Antagligen har säljaren redan konverterat mätarens miles till mil när han fyllde i sträckan i annonsen.

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]