Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cjohan
Nån som sett hur bagaget ser ut? Den har ju presenterats nu men jag har inte sett några bilder från bagaget där men ser hur mycket utrymme gasflaskorna stjäl.
av AnteHag
Ingen som var på Westport lansering och kollat ?
Den i Malmö pågår NU om någon har möjlighet och vill.

Datum: 18 oktober
Tid: kl.11.00 – 15.00
Plats: E.ONs huvudkontor, Nobelvägen 66 Malmö
av KrilleW
Av bilderna på hemsidan att döma så påverkar det inte bagaget på V90, men kan ju vara så att illustrationerna visar fel också..
Användarvisningsbild
av AndreasThn
KrilleW skrev:Av bilderna på hemsidan att döma så påverkar det inte bagaget på V90, men kan ju vara så att illustrationerna visar fel också..
Kommer vara ett event här i närheten 26/11, så finns det inga bilder innan dess så försöker jag fixa =)
av Nordan
KrilleW skrev:Av bilderna på hemsidan att döma så påverkar det inte bagaget på V90, men kan ju vara så att illustrationerna visar fel också..
Enligt offert så höjs golvet 9cm.
av Gorban
Man kan ju tycka att utrymmet i kardantunneln som ska rymma batteriet på T8 även kunde rymma en gastank. Eftersom bilarna modifieras för gasdrift efter att de har rullat av bandet var väl det inte möjligt så de får ta bagageutrymmet i anspråk istället. Jag tycker fortfarande att det känns som en nödlösning men så är ju marknaden väldigt liten och Volvo har inte själva prioriterat gas när de utvecklade bilen.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
AndreasThn skrev:
Kommer vara ett event här i närheten 26/11, så finns det inga bilder innan dess så försöker jag fixa =)
Eventet var visst 26/10 så kommer förhoppningsvis lite bilder under nästa vecka från mig =)

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]