Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petermikael
Hej

Jag har bytt bromsklotsar och bromsskivor fram på verkstad. När jag kör nu så kommer ett visslande/tjutande ljud från höger framhjul. När jag känner på bromsskivorna efter körningen är alla varma utom höger fram som är kall. Vad kan vara felet och hur bör det åtgärdas? Verkstaden har stängt i helgen och jag behöver åka bort till annan ort med bilen på söndag så om det är något "inkörningsproblem" jag kan åtgärda själv (utan att behöva mecka) gör jag gärna ett försök.
Användarvisningsbild
av börne
Skrikande ljud ifrån bromsarna är ofta att beläggen vibrerar. Det ska ju dock inte låta när du inte bromsar!

Att det ser ut så beror på att beläggen måste slitas in mot skivan, hade jag varit du så hade jag kört helt vanligt, efter ett tag ser du att beläggen kommer ta på hela ytan!
av Nithol
börne skrev:Skrikande ljud ifrån bromsarna är ofta att beläggen vibrerar. Det ska ju dock inte låta när du inte bromsar!

Att det ser ut så beror på att beläggen måste slitas in mot skivan, hade jag varit du så hade jag kört helt vanligt, efter ett tag ser du att beläggen kommer ta på hela ytan!
Måste passa på att fråga..;

Om det gnisslar framme när man svänger utan att ha foten på bromspedalen, vad kan det då vara?
Låter som att det kommer från vänster fram.
av ThunderAce
kolla över så inte bromsköldarna ligger an, brukar vara vanligt problem att man kommer åt den när man ska montera dit hjulen och
de ligger å skivan en aning, tryck ut den från skivan bara
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]