Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Är på gång med en beställning och håller på och bygger massa olika varianter. Puh! Vad har ni som beställt prioriterat? Finns det någon smart kombination av paket som täcker det mesta? Vad är onödigt? Head up display? Car play prylen? Vad tycker ni om solid black? Finns ju lite att spara där eller säten med textil/ läder? Ja, många frågor men skriv gärna hur ni tänkte för jag känner mig överväldigad av byggandet.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Trocklepna
Jag plockade ihop bilen hos åf med de kriterier jag hade (dragkrok, car play, head up display, luftfjädring och voc) sedan tillkom en hel del lullull som panoramatak, parkeringshjälp och tonade rutor (jag är lätt att övertyga)
Personligen så har jag ändrat till electric silver från sevile grå. Jag ville ha lite kontrast mellan plastdelarna och lacken samt att v90 funkar grymt bra i ljus färg nu när jag sett en irl. Gällande säten så föredrar jag volvos tyg före läder, återigen en smaksak. Jag tycker läder känns knarrigt och svettigt.
Det landade på en motsvarande momentum med lite extra tillbehör. Men jag har ingen direkt formel för någon konstellation som är bättre eller sämre tyvärr. Lista upp dina "måsten" och bygg ett par varianter där de ingår så bör du kunna hitta bästa alternativet för dig. Hyfsat basic är ändå mycket bil för pengarna imho
av Gorban
Börja med att fundera på vilken motor du vill ha. Diesel eller bensin och vill du har max effekt och prestanda eller lite mer lagom? Manuell eller automat. Behöver du fyrhjulsdrift? Vilen trimnivå gillar du/har du råd med? Kinetic, Momentum, Inscription. R-design? Utöver de valen så finns det business-paket för en del modeller där du får med det viktigaste utan att behövs gå upp i trim-nivå. Vilka fälgar vill du ha? Tyg- eller skinnklädsel. Har du en iPhone så lägg till CarPlay.

Efter de valen så har du kommit en bra bit på väg.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har funderat åt detta hållet. Är det något viktigt jag missar eller något onödigt som kan plockas bort?

Bild

Användarvisningsbild
av Robbi
domkraften skrev:Jag hade skippat automatiskt insynsskydd
Det har du banne mig rätt i, det är en Cross country och ingen stadsbil. Dessutom dyrt! Tack!
av troubleshooter
Har tittat mycket på både V90 och V90 CC, men nu har jag fått en offert på en A6 Allroad 3.0TDI, till samma pris som V90, i mitt fall skulle V90 CC bli något dyrare, så svårt det är att välja när priserna närmar sig varandra.....
Användarvisningsbild
av Robbi
troubleshooter skrev:Har tittat mycket på både V90 och V90 CC, men nu har jag fått en offert på en A6 Allroad 3.0TDI, till samma pris som V90, i mitt fall skulle V90 CC bli något dyrare, så svårt det är att välja när priserna närmar sig varandra.....
Tanken har slagit mig men jag tror inte att Audi betalar lika mycket för min XC70 i inbyte?
av SundanceKid
Robbi skrev:Jag har funderat åt detta hållet. Är det något viktigt jag missar eller något onödigt som kan plockas bort?

Bild

Tonade rutor blir biffigare på nåt sätt....

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]