Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvoismo
Hur vanligt är det med skrammel i S60 trodde det var avgasen so tog bilen i lyft och satte fast avgas/värmeskyddet längst bak och tog bort det som sitter på den långa avgasdämparen pga det var trasigt - men jag har fortfarande skrammel ljud i fronten hörs tydligt i 50 KM låter som en lös plastdel - nån som har en aning vad det kan vara `?
Användarvisningsbild
av Vojje
innerskärmarna i hjulhuset.
har du bytt fjäderbenen?
av MickeM
Skrammlar i gupp , viss hastighet, eller vissa motorvarv?
Användarvisningsbild
av Volvoismo
Vet inte om fjäderbenen är bytt ny bil ds det hörs mest vid låg hastighet på hålig grusväg men även när jag rullar på gatan i 50km fast mkt lägre ljudnivo då - låter lite som det kommer innefrån instrumentbrädan ska prova i 110km senare.... ju öppna huven och prova gunga bilen genom att trycka ned fronten upprepade ggr men inge oljud ds
av sensonic
Om det är inne i instrumentpanelen, har bilen någon form av Bluetooth- eller AUX-enhet eftermonterad?

Under motorn sitter ett plastskydd, sitter det fast i alla sina fästpunkter? Borde gå att kolla genom att banka lite lagom på det.
Användarvisningsbild
av Volvoismo
Nej ingen eftermonterad Bluetooth- eller AUX-enhet - ska kolla plastskyddet...
av reverend
Kolla handskfacket. Ibland vill min skramla lite grann beroende. Oftast hjalper det att oppna och stanga luckan igen.

Har du lekt med din DIM? Jag bytte till "Classic" instrument (bilder har: http://imgur.com/a/IoYA9)och fick kapa lite plast och just vid 1400 rpm sa hors det ett litet gnallade fran instrumantbradan.

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]