Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av viper_wanabe
Hej. Min 740 vill inte starta sen jag böt startmotor. Den gammla startmotorn fungerade inte men det gör denna. Men nu vill inte bilen starta mitt i allt. Den går runt. Får gnista. Och den får även bensin. Jag har bytt fördelarlock, rotor,bateri . Den har stått i ungefär 1 månad. Den startar i nån sikund sen lägger den av. Jag har testat de mesta. Men kommer inte fram till vad det ska vara? Nån som haft liknande problem eller har nått tips? Mvh/Simon
Användarvisningsbild
av Sparkz
Startar nån sekund och lägger av? Kolla alla slangar runt insuget så dom sitter som dom ska.

Hör du bränslepumpen? Kolla pumprelät med, ett grönt till vänster bakom askkoppen.
av viper_wanabe
Ja man hör bränslepumpen. Och bensin får den. Det kollade jag genom att ta bort slangen från soppafiltret och sätta på tändningen och bensin kommer. Så den får bensin det är inget problem med det.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Det jag kommer å tänka på är en sak som har hänt mig,.
Hade en bil som bara startade å sen så stannade den, bytte det mesta som gick å byta men det blev inte bättre...tillsist så visade det sig att det var säkringen som ger tändspolen ström som hade gått så den gick så länge som startmotorn var inkopplad då tändspolen ju oxså får ström från den...så kolla om du har ström på tändspolen när nycklen står i läge 2
av viper_wanabe
Altså jag är värkligen inte kunnig. Men tändspolen hur ser man ifall den funkar? får förklara lite lättare! Om de går vill säga :oops:
Användarvisningsbild
av Dobermann
Med ström menar jag att du ska kolla så den har 12v matning när nycklen står i läge 2, har du ingen mätare så kan du kolla med en lampa.
av viper_wanabe
Den fucking funkar inte händer inte ett skit blir så jävla lack jag säljer fan bort skiten! Vafan det finns inge mer o byta för i helvete!
Senast redigerad av 1 viper_wanabe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Vad var felet?
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]