Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SirOrigami
V70 -01

Ny stereo installerad, Men ingen radio, fick lov att köpa en adapter på BRL, dom påstår att det bara är att koppla in och vips så ska du ha radio, dom hade aldrig hört talas om att någon inte haft radio efter inkopplande av adaptern,

Originalstereo HU 603 full mottagning.

Adaptern tar bara 1 av 2 kontakter från Volvo original kabelhärvan, som man kan se på bilden är det bara en som går till motorola hanen(antenn coaxialen) jag vet inte om det har någon påverkan,
Bilagor
700155301_1.jpg
700155301_1.jpg (82.97 KiB) Visad 293 gånger
av 2ägaren
Bilen har 2 olika antenner, men det ska absolut ge signal med bara ena också om än sämre såklart. Finns en ihopkoppling för antenn nere till höger bak ifrån, ner med handen mot stötkofångaren då ser du de en bit under bakljus. Grön liten box
av SirOrigami
Provade nu att demontera original kontakten och bara koppla in den ena antennen i i original stereon och då vart det kalasbra mottagning.

Då tänker jag att antingen är det fel på antennadaptern, eller så äre fel med isokontaktwn så antenn förstärkaren inte får nån power(om den nu får det via stereon). Eller fel på den nya stereon
av flygsfors
ska själv snart installera en annan radio istället för originalen(v70-06) och varit o fingrat på köpknappen för den antennadaptern.
Du menar att den funkar inte?
Känns ju lite surt isåfall...
Hur demonterade du originalkontakten? Bilder?

MVH/Roger
av SirOrigami
flygsfors skrev:ska själv snart installera en annan radio istället för originalen(v70-06) och varit o fingrat på köpknappen för den antennadaptern.
Du menar att den funkar inte?
Känns ju lite surt isåfall...
Hur demonterade du originalkontakten? Bilder?

MVH/Roger
Enligt säljaren på B++ ska den funka utmärkt.
Originalkontakten har en liten mörkgrå shims man trycker ner och drar ur sen är det bara att dra(hårt) ur kontakterna ur dosan.
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]